به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و اعضای شورای علمی و برنامه ریزی همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان اظهار داشت: امروز همه ادیان باید با یکدیگر متحد شده و با دشمنی با دین و نفی خداوند مقابله کنند.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست ها و همایش ها با موضوع ادیان تصریح کرد: مردم دنیا از مادی گرایی خسته شدند و به اسلام علاقه زیادی پیدا کردند و از آنجا که تشیع کاملترین مکتب اسلامی است، به نفع ماست با استفاده از این همایش جلوی حرکت های ضد دینی را بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: زندگی مسالمت آمیز یک منطق اسلامی است و به مسلمانان توصیه شده با ادیان دیگر که با اسلام در جنگ و ستیز نیستند، ارتباط برقرار کنند.
این مرجع تقلید همچنین موضوع مناظره های امام رضا(ع) را مورد اشاره قرار داد و افزود: آن حضرت با مخالفان مناظره های جالبی دارد و شبهه های آنها را پاسخ داده است.
وی گفت: سزاوار است این همایش ها ادامه داشته باشد تا زمینه گرایش بیش از پیش به اسلام ایجاد شود.
آیت الله مکارم شیرازی اذعان داشت: در دنیای امروز مساله اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی اهمیت فراوانی دارد، از این رو عصاره و ماحصل مطالب مطرح شده در این نشست باید به زبان های مختلف منتشر شود.
آیت الله مکارم همچنین با قدردانی از تلاش های آستان قدس رضوی برای ترویج فرهنگ رضوی گفت: دست و تقدیر خداوند بر این بوده که این مرکز الهی بیش از گذشته شناخته شود.

** رئیس شورای سیاست گذاری همایش امام رضا(ع) نیز در این دیدار گفت: آستان قدس رضوی در راستای احیای سیره حضرت ثامن الحجج این همایش را ترتیب داده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی عبد خدایی ادامه داد: برای این همایش تاکنون چهار پیش نشست در کشورهای هند، لبنان، اندونزی و مالزی و همچنین چهار پیش نشست در شهرهای قم، تهران، اصفهان و ارومیه برگزار شده و زمان و مکان همایش اصلی نیز 10 و 11 بهمن ماه جاری در مشهد می باشد.
وی افزود: از علمای مکاتب اسلامی، کاردینال ها و بزرگان دیگر ادیان ابراهیمی برای حضور در این همایش دعوت شده است.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: این همایش از چهار کمیسیون خدامحوری، عقلانیت، محبت و عدالت و همچنین زندگی مسالمت آمیز در پرتو ادیان تشکیل شده است.

** رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی نیز با بیان اینکه در سال های گذشته پیاده روی اهل سنت به حرم امام رضا افزایش پیدا کرده و ارامنه و مسیحیان نیز پایبندی بسیاری به زیارت بارگاه حضرت پیدا کردند، ابزار امیدواری کرد: این همایش بسترساز گسترش تعامل های دینی بین ادیان گوناگون باشد.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 170 مقاله از 20 کشور جهان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.