سید مرتضی سقائیان نژاد روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اینکه شهرداری به دنبال به حداقل رساندن مصرف آب شرب برای آبیاری فضای سبز است افزود:تفاهم نامه خرید سالانه 4٫5 میلیون مترمکعب پساب با قیمت مناسب، نهایی شده است که به مدت 10 سال ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه مصرف آب سرشاخه ها برای آبیاری فضای سبز به شدت کاهش یافته است گفت: درحال حاضر میزان استفاده آب از سرشاخه های دز برای آبیاری فضای سبز 200 لیتر برثانیه کاهش یافته است.
شهردارقم با اشاره توافق برای حفر 13 حلقه چاه برای تامین آب مورد نیاز آبیاری فضاهای سبز شهری گفت: 3 حلقه چاه جدید احداث شده و به زودی شاهد قطع کامل آبیاری فضای سبز از آب انتقادی سرشاخه ها خواهیم بود.
سقائیان نژاد با بیان اینکه 30 لیتر در ثانیه پساب فاضلاب به زودی وارد مدار آبیاری فضای سبز می شود گفت: امکان استفاده مستقیم پساب فاضلاب در فضای سبز وجود ندارد و باید این آب فراوری شود که در این زمینه راه اندازی تصفیه خانه شهرداری در مراحل نهایی قرار دارد.
عملیات اجرایی ساخت ایستگاه تصفیه‌خانه ثانویه شماره یک شهر قم با ظرفیت تصفیه 30 لیتر در ثانیه از اواخر سال 96 آغاز شده و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود، با تکمیل این تصفیه خانه ثانویه، پساب فاضلاب از تصفیه‌خانه شهری وارد این تصفیه‌خانه شده و سپس برای توسعه فضای سبز وارد عرصه‌ها می‌شود.
4٫5 میلیون مترمکعب پساب اختصاصی به شهرداری قم در قالب طرح جامع تصفیه ثانویه پساب، سال آینده در مرحله ورود به فاز مصرف قرار می گیرد. با این کار وابستگی به آب شهری برای توسعه فضای سبز به حداقل می‌رسد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.