به گزارش ایرنا، شهردار قم در این جلسه، با اشاره ویژگی های لایحه بودجه سال 1398 این نهاد گفت: بودجه سال آینده شهرداری به عنوان سومین بودجه از برنامه راهبردی قم 1400 بر مبنای سیاست های 118 گانه و اهداف 11 گانه طراحی شده است.
سید مرتضی سقائیان نژاد ادامه داد: 332 هزار و 567 متر مربع توسعه معابر، 900 هزار مترمربع انجام اسفالت، 232 هزار و 554 مترمربع احداث بوستان، 387 هزار و 766 مترمربع تملک معابر و 20 هزار مترمربع تملک پارکینگ عمومی از جمله اهداف بودجه 98 است.
وی افزود: کل بودجه سال 98 شهرداری قم شامل 26 هزار و 770 هزار میلیارد ریال بودجه شهرداری و سازمان های وابسته پیش بینی شده است که در صورت محاسبه اوراق مشارکت و فاینانس در این بودجه، کل بودجه شهرداری در سال 98 شامل 35 هزار میلیارد ریال است.
سقائیان نژاد با بیان اینکه طرح های بودجه سال آینده در 9 گروه، دسته بندی شده است گفت: توسعه شهری، دفع آب های سطحی، بهبود عبور و مرور شهری، ایجاد تاسیسات حفاظتی، بهبود شرایط شهری، ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی و فرهنگی، ایجاد تاسیسات شهری، ایجاد تاسیسات درآمدزا و همچنین هزینه های پیش بینی نشده و دیون عمرانی از جمله سرفصل های بودجه سال آینده شهرداری قم است.
وی با اشاره به کلیت بودجه 98 شهرداری قم اظهار داشت: 80 درصد بودجه سال آینده شهردای قم مربوط به بودجه عمرانی و 20 درصد مربوط به بودجه جاری است که از نظر پایداری از جمله بودجه های با کیفیت است.
سقائیان نژاد با بیان اینکه بودجه عمرانی سال آینده قم 23 درصد نسبت به بودجه سال 97 رشد داشته است ادامه داد: 4 هزار و 621 میلیارد ریال بودجه جاری و 18 هزار و878 میلیارد ریال بودجه عمرانی در بودجه سال آینده شهرداری قم پیش بینی شده است.
وی با اشاره به مهمترین طرح های پیش بینی شده در بودجه سال 1398 شهرداری قم گفت: ادامه تملک فاز پنج عمار یاسر و شروع احداث طرح، اتمام تملک تقاطع کیوان فر و امام خمینی(ره) و آغاز طرح، تکمیل تملک و احداث زیرگذر شهید امینی، ادامه طرح تقاطع بلوار فردوسی و پیامبر اعظم (ص) و تکمیل و بهره برداری بزرگراه امام علی(ع) و خدیجه خاتون از جمله مهمترین طرح های پیش بینی شده در بودجه سال آینده است.
سقائیان نژاد با بیان اینکه در 814 ردیف جزییات طرح های عمرانی سال آینده ذکر شده است، ادامه داد: اجرای تقاطع غیر همسطح بلوار شهدای روحانیت، بازسازی ناوگان اتوبوسرانی، خرید و مکانیزاسیوم پل های عابر پیاده، راه اندازی فاز اول باغ پرندگان، راه اندازی فاز اول دریاچه مصنوعی قم، اتمام و بهره برداری از مجموعه های فرهنگی ورزشی در مناطق هشت گانه و عملیاتی کردن کارت هوشمند شهروندی از مهمترین طرح های پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 98 شهرداری قم است.

** تکمیل طرح های نیمه تمام، اولویت شورا در بررسی بودجه سال 98 است
رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با بیان اینکه رسیدگی به لایحه بودجه، زمان بر است، گفت: بررسی دقیق لایحه بودجه نیازمند همکاری نزدیک تمام اعضای شورای شهر است تا با برگزاری سه شیفته کمیسیون تلفیق بودجه تا پایان بهمن ماه رسیدگی به بررسی بودجه 98 شهرداری قم به پایان برسد.
عبدالله جلالی ادامه داد: اولویت های شورای شهر در بررسی بودجه 98، تکمیل طرح های نیمه تمام و کم کردن فاصله عمرانی و خدماتی مناطق مختلف شهری است که این اولویت ها در بررسی بودجه سال آینده مورد تاکید است.
وی در ادامه با بیان اینکه تعداد کشتار دام سبک در کشتارگاه شهرداری قم از ابتدای امسال تا کنون به دلیل قاچاق دام کاهش قابل توجهی یافته است گفت: افزایش چشمگیر خدمات و تعرفه ها در سیاست های کلان شورای شهر نبوده است ولی شرایط اقتصادی جامعه و هزینه های ناخواسته تحمیلی به مجموعه شهری موجب شده که این شورا چاره ای جز افزایش تعرفه به ویژه تعرفه های کشتارگاه را نداشته باشد.
وی افزود: به دلیل افزایش هزینه های سازمان آتش نشانی و ماموریت های مشترک این سازمان با مدیریت بحران استان، ضروری است تا مدیریت بحران استان در راستای تامین برخی تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی همکاری لازم را داشته باشد.
جلالی همچنین با اشاره به لایحه اصلاح بودجه سال 97 شهرداری، گفت: لایحه اصلاح افزایش بودجه سال 97 شهرداری قم از 18 هزار و 530 میلیارد ریال به بیش از 21 هزار میلیارد ریال به دلیل افزوده شدن درآمدهای شهرداری در این سال ناشی از انتشار اوراق بوده است.
لایحه اصلاحیه و متمم بودجه سال 97 شهرداری از 18 هزار و 530 میلیارد ریال به 21 هزار میلیارد ریال به عنوان مهمترین لایحه مورد ارزیابی در این جلسه به تصویب اعضا شورای شهر رسید.

** معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز با اشاره به افزایش چشمگیر هزینه های خدماتی تحمیلی به شهرداری قم از ابتدای امسال تا کنون گفت: برخی خدمات ارائه شده به مردم 2 تا 3 برابر افزایش یافته و این در حالی است که شهرداری برای وارد شدن کمترین فشار به مردم، حداقل میزان افزایش تعرفه ها را در نظر گرفته است.
سید امیر سامع اضافه کرد: 30 درصد هزینه های سازمان آتش نشانی مربوط به منابع انسانی و 70 درصد صرف نگهداری و توسعه تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی می شود که اصلاح تعرفه های این سازمان در بودجه در سال آینده ضروری است.
** لایحه اخذ متمم و اصلاحیه بودجه سال 1397 سازمان میادین میوه و تره بار از 210 میلیارد ریال به 230 میلیارد ریال و لایحه اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال 97 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از حیث درآمد و هزینه به 32 میلیارد ریال از جمله مصوبات این جلسه بود.
همچنین در این جلسه لایحه های اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال 1398 سازمان کشتارگاه با افزایش میانگین 15 درصدی جدول تعرفه ها، لایحه اخذ مجوز متمم و اصلاحیه بودجه سال 97 سازمان آرامستان ها و افزایش میانگین 15 درصدی جدول تعرفه ها، لایحه اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال 98 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و لایحه اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات ورودی خودرو میدان شهید رجایی در سال 98 سازمان میوه و تره بار از دیگر مصوباتی بود که اعضای شورای شهر قم به آنها رای مثبت دادند.
لایجه اخذ مجوز تعرفه های بهای خدمات سال 98 سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، لایحه اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات سال 98 سازمان پایانه های مسافربری، افزایش 12 تا 20 درصدی تعرفه و بهای خدمات سازمان حمل و نقل و ترافیک برای سال 98، لایحه اخذ مجوز نامگذاری 11 مورد اسامی پیشنهادی جهت نامگذاری خیابن ها و معابر و تفویض اختیارات شورا برای تعیین بهای خدمات دوره های آموزشی در مناطق مختلف به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از دیگر مصوبات امروز شورای شهر قم بود.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.