به گزارش ایرنا، علی اکبر قربانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با بیان اینکه سلامت و امنیت سرآمد نعمت های الهی است و رشد هر جامعه ای بدون این دو مقوله امکانپذیر نیست، افزود: امروز با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و به همت مدافعان حرم، ایران از امنیت بالایی برخوردار است و در بُعد سلامت نیز پرستاران دوشادوش سایر نیروها برای توسعه همه جانبه کشور در تلاش هستند.
وی، پرستاری را ترکیبی از رحمت، عطوفت، دانش و مهارت دانست و گفت: پرستاران دردآشنای همه دردمندان هستند، ضمن اینکه حضور آگاهانه آنها در عرصه های سیاسی و اجتماعی کشور نقطه ای افتخار آفرین برای این قشر است.
وی با بیان اینکه در 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای حوزه سلامت رشد بسیار چشم گیری داشته است، افزود: پیش از انقلاب مراکز آموزش پرستاری اندکی در کشور وجود داشت، اما امروز 145 دانشکده در حال تربیت پرستاران در سراسر کشور می باشد به گونه ای که 300 هزار تن از فرزندان این ملت در لباس پرستاری مشغول خدمت و آموزش هستند.
قربانی ادامه داد: نسبت تعداد پرستاران به جمعیت یکی از شاخص های توسعه هر کشوری است که امیدواریم که این نسبت با همت مسئولان افزایش یابد.
وی همچنین با هشدار به افزایش نرخ جمعیت سالمند کشور گفت: باید از امروز برنامه ریزی لازم برای ارائه خدمات پرستاری مورد نیاز این قشر صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه پرستاران در همه شرایط حساس به مصدومان خدمت رسانی می کنند، اظهار داشت: آنها از نخستین قشرهایی هستند که در صورت بروز هر حادثه ای در صحنه حاضر شده و اقدام به خدمت رسانی می کنند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.