به گزارش ایرنا، مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه قم در این آیین با اشاره به جایگاه و ویژگی های شهر مقدس قم، چهار سال خدمت در این استان را از پرافتخارترین دوران مسئولیت های خود در سمت های مختلف عنوان کرد و افزود: در روایتی از امام صادق (ع) این شهر حرم اهل بیت نامیده شده و شیعیان با شفاعت از حضرت معصومه(س) وارد بهشت می شوند.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم بیان داشت: طبق روایتی دیگر از امام رضا(ع) هر گاه فتنه ها هجوم آوردند، قم بهترین پناهگاه محسوب می شود، چون بلا از آن دفع شده است.
وی خاطرنشان کرد: اهل قم حجت خدا برای سایر سرزمین ها در شرق و غرب عالم می باشند و کار و فعالیت در این شهر زیباترین خاطره ها را برای هر فرد ترسیم می کند.
وی قم را شهر فقاهت، مرجعیت، معنویت و بصیرت توصیف کرد و گفت: قم شهر قیام و مبارزه است و حضرت امام خمینی(ره) نیز در نخستین بیانیه خود در ابتدای شکل گیری نهضت اسلامی فرمود این قیام برای خدا و مایه نجات انسان و سعادت است.
وی گفت: قم پایگاه قیام علیه طاغوت است و انوار درخشان معنویت و معارف عترت را نورافشانی می کند.
مدیرکل سابق اوقاف قم تصریح کرد: همه همکاران و دست اندرکاران اوقاف استان طی چهار سال گذشته برای تحقق رویکرد مدنظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حداکثر بهره برداری از ظرفیت های موقوفات به صورت جهادی تلاش کردند و نتیجه این اهتمام صورت گرفته، به افزایش 104 درصدی وصول درآمدهای حاصل از اجاره موقوفات منجر شده است.
وی افرایش 400 درصدی اجرای امینانه نیات واقفان را نیز از توفیق های این مدت برشمرد و گفت: یک عزم فراگیر برای نهضت حفظ قرآن شکل گرفت، تا نگاه تربیتی مورد نظر رهبر فرزانه انقلاب عملی شود و با توجه به اینکه معظم له در سفر سال 89 به قم بر ضرورت تبدیل 440 امامزاده و بقاع متبرکه موجود در این استان به قطب فرهنگی تاکید کردند، در بخش های گوناگون فرهنگی کارهای مفید و موثری انجام شده است.
در این آیین که آیات سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری، سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، نمایندگان بیوت مراجع تقلید و حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد رئیس هیات فقهی و حقوقی سازمان اوقاف کشور حضور داشتند، از خدمات مدیرکل سابق اوقاف قم تقدیر و حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری به عنوان مدیرکل جدید اوقاف قم معارفه شد.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.