به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، با اشاره به یاوه گویی های اخیر ترامپ افزود: وی در تازه ترین یاوه گویی های خود اعلام کرده است «قدرت ایران در منطقه کاهش یافته است، انسجام ملت ایران در داخل کاهش یافته و آمریکا می خواهد با ایران مذاکره کند ولی ایران آمادگی آن را ندارد» که باید بداند آرزوی شکست ایران اسلامی را به گور می برد.
وی تاکید کرد: با زبان رسای ملت به آنها می گوییم که آرزو بر پیران کم خرد آمریکا و اسرائیل و نوکران منطقه ای آنها عیب نیست ولی بدانند ملت بزرگ ایران با فریاد «مرگ بر آمریکا» در مقابل شما با قدرت خواهند ایستاد.
وی شعار مرگ بر آمریکا را شور و شعور ملی دانست و گفت: ملت ایران در مقابل مستکبران و ظالمان بین المللی از جمله آمریکا و اسرائیل هرگز عقب نشینی نخواهد کرد.
اعرافی در ادامه با اشاره به انتصاب استاندار جدید قم گفت: این استان، پایگاه اسلام و حوزه علمیه است، به همین دلیل باید توجه به قم متناسب با ظرفیت های مهم آن باشد.
وی با تاکید بر اینکه مردم و مسئولان در مقابل قم بزرگ، فرهنگی و معنوی، مسئولیت سنگینی دارند و باید برنامه ریزی لازم برای قرارگرفتن قم در تراز ایران و جهان صورت گیرد، گفت: این استان از نظر زیرساخت های بیمارستانی، فرهنگی و گردشگری و همچنین اشتغال و صنعت با کمبودها و کاستی های زیادی مواجه است که باید رفع این مشکلات مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه نباید به قم مانند سایر شهرها نگاه شود گفت: قم در خدمت تمام ایران و جهان است و حضور هزاران نفر از ایران و کشورهای مختلف در این شهر، قم را به استانی شاخص تبدیل کرده است که باید مسئولان با توجه به این جایگاه به آن توجه کنند.
اعضای هیات دولت روز چهارشنبه این هفته در جلسه ای به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، بهرام سرمست را به عنوان استاندار قم تعیین کردند.
اعرافی همچنین گفت: خدمات جهاد سازندگی در دفاع مقدس و خدمت به مردم قابل ستایش است ولی تاکید می کنیم که حوزه کشاورزی، نیاز به توجه بیشتر مردم و مسئولان دارد.
وی کشاورزی را رکن مهم توسعه، پیشرفت و خودکفایی کشور دانست و گفت: آبیاری کشاورزی باید علمی و فنی باشد، چراکه امروز با اتلاف زیاد آب در بخش کشاروزی مواجه هستیم.
وی در ادامه با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد در دفاع از ارزش های معتالی حجاب و به خاک و خون کشیدن مردم توسط رژیم پهلوی، گفت: باید در قم به عنوان پایگاه خاندان پیامبر(ص) تلاش کرد تا مقوله عفاف و حجاب و حامکیت ارزش های متعالی در بین زنان، مردان و جوانان تقویت شود.
اعرافی ادامه داد: برخی مظاهر حجاب در این شهر با فرهنگ اصیل انقلاب، اسلام و فرهنگ متعالی قم سازگار نیست و باید با برنامه ریزی صحیح به دنبال جلوگیری از گسترش بی حجابی در این استان بود.
تجمع مردم مشهد در مسجد گوهرشاد در اعتراض به قانون تغییر لباس توسط نیروهای دولتی سرکوب شد. این تجمع در تیرماه سال ۱۳۱۴ و در زمان حکومت پهلوی اول رخ داده است.
مدیر حوزه های علمیه همچنین، شهدای 19 دی را آغازگران انقلاب اسلامی دانست و گفت: طلاب، مردم، علما و روحانیان قم پیشگامان انقلاب بودند که با رقم زدن قیام 19 دی، انقلاب بزرگ ایران اسلامی در دنیا رقم خورد.
پس از آنکه روزنامه اطلاعات در سال 1356 با چاپ مقاله ای ازاحمد رشیدی مطلق به حضرت امام خمینی (ره) توهین کرد، مردم قم در روز 19 دی برای دفاع از مرجع تقلید و رهبر خود، قیامی باشکوه رقم زدند که این قیام زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شد.
وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این شخصیت بزرگ، چهره تابناک حوزه و روحانیت بود که عمر خود را در مسیر اعتلای اسلام صرف کرد و بیت این خاندان بزرگ علاوه بر تقدیم شهدای بزرگ به انقلاب، در تمام صحنه های مورد نیاز کشور حضور داشتند.
آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی سوم دی ماه جاری پس از تحمل یک دوره بیماری در 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه، ابراز امیدواری کرد که نتایج این اجلاس و توصیه های مم آن نسبت به مسئولان و نهادهای فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: حوزه علمیه باید توصیه های رهبر معظم انقلاب و مراجع را مهم شمرده و مسئولان نیز باید به توصیه های علمای بلاد توجه کنند.
یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته در پژوهشگاه علامه طباطبایی قم برگزار شد.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.