به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، افزود: یکی از مهمترین راهبردهای خلق این تمدن جدید، وحدت حوزه و دانشگاه و در کنار هم بودن این دو نهاد است.
وی بیان کرد: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه یکی کردن ساختار این دو نهاد نیست و انقلاب اسلامی هیچ گاه به دنبال ایجاد مدیریت یکسان در نهاد حوزه و دانشگاه نبوده است.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بر اساس همین دیدگاه، 170 هزار دانشجوی اول انقلاب را به چهار میلیون دانشجو در سال های اخیر رساند و این روند همچنان ادامه دارد.
عباسی گفت: انقلاب اسلامی می خواهد دانشگاه ها با نگاه به سنت و فرهنگ تاریخی خود، پررونق و بانشاط باشد و احساس عزت کند.
وی افزود: نرخ رشد علمی ایران در سطح جهان بی نظیر است و این افتخار به برکت نزدیکی حوزه های علمیه و دانشگاه ها اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: امروز تنها در قم، بیش از 100 نشریه تخصصی با بهره گیری از کارشناسان برجسته در امر پژوهش و تحقیق فعال هستند و آثار خود را در سطح ملی و بین المللی منتشر می کنند.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: موضوع وحدت حوزه و دانشگاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مساله ای مهم و راهبردی برای پیشرفت همه جانبه کشور مطرح شد و ما امروز شاهد دستاوردهای این اتحاد هستیم.
عباسی افزود: امروز حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی هستند که کارکردهای اجتماعی بسیاری دارند و این موضوع سرمایه ای ارزشمند برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
وی ادامه داد: در دوران تاریک پهلوی، تلاش های بسیاری برای جدا کردن نهاد حوزه و دانشگاه از یکدیگر و تضعیف هویت اسلامی در مراکز علمی صورت گرفت، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، این اتحاد روز به روز در حال افزایش است.
عباسی گفت: در جهان اسلام، هیچ ناسازگاری میان علم و دین وجود ندارد و تمدن نوین اسلامی بر همین اساس در حال شکل گیری است.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.