به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در مرکز همایش های غدیر،اظهار داشت: با توجه به این که انقلاب اسلامی داعیه بنا کردن جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است و باید تمامی این ها مبتنی بر اسلام باشد، نهادی که توانایی و صلاحیت پژوهش، پاسخگویی و رفع نیازهای دست یافتن به چنین هدفی را دارد، حوزه های علمیه و روحانیت هستند.
وی پژوهش را فرآیندی روشمند، مستند پیرامون نظریه پردازی و تولید علم در جهت توسعه مرزهای علم دانست و گفت: انقلاب اسلامی حادثه ای متوقف در یک تاریخ نیست بلکه جریانی است که از آن تاریخ شروع شد و 40 سال از آن گذشته است و آینده ای پیش رو دارد و باید نقش حوزه نسبت به انقلاب تبیین و پژوهش های حوزه نیز متناسب با آن تعریف شود.
میرمعزی با بیان اینکه حوزه ها 2 نقش حمایت و پشتیبانی و نقش نصیحت، نقد و جلوگیری از انحراف را دارند، تصریح کرد: حوزه علمیه با کارکرد پژوهشی 2 وظیفه کلی نسبت به انقلاب دارد، یکی پشتیبانی از انقلاب به این معنا که جایی که نظام و انقلاب نیازمند پاسخگویی به پرسش و نظریه پردازی است، باید از پایگاه منابع و داده های اسلامی پژوهش کرده و به این پرسش ها پاسخ دهیم و از این طریق نظام را پشتیبانی کنیم و جایی که احساس می کنیم که انحرافی در حال رخ دادن است، باید با نقد و بررسی عمیق جلوی انحراف را بگیریم.
وی درباره نقشه راه ساخت آینده کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نقشه راه آینده انقلاب را در پنج مرحله ذکر فرمودند که جنبش انقلابی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و امت و تمدن نوین اسلامی است.
وی گفت: باید خود را آماده کنیم که اگر می خواهیم از انقلاب پشتیبانی کنیم و وظیفه نصیحت را نسبت به انقلاب اجرا کنیم، باید صلاحیت های علمی لازم را برای این کار در خود ایجاد کنیم و پژوهش هایمان را به این سمت سوق دهیم.
میرمعزی اظهار داشت: اکنون در موقعیتی هستیم که باید دولت اسلامی را برپا کنیم و برای این مسأله باید پاسخ های روشنی نسبت به این که ساختار حکومت اسلامی چیست و چه ساز و کارهایی دارد، داشته باشیم.
چهارمین نمایشگاه پژوهش و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم روز شنبه گذشته با شعار توسعه و توانمندسازی علوم اسلامی با رویکرد مساله محوری به عرضه محصولات پژوهشی و فناوری افتتاح شد.
در این نمایشگاه آثار بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی از جمله پژوهشکده های اسلام تمدنی، الهیات و خانواده، مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی، مراکز مطالعات اجتماعی و تمدنی، احیای آثار اسلامی، فرهنگی- هنری، نشریات دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت فرهنگی تبلیغی عرضه شده بود.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.