به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در گردهمایی سازمان های مردم نهاد در قم، افزود: سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم، سرمایه اصلی نظام و از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و از این جهت باید قدردان مردم باشیم.
وی اضافه کرد: هر جا مردم یار و مددکار نظام بودند موفق بودیم؛ در هشت سال دفاع مقدس، راهپیمایی ها و انتخابات مردم همکاری کردند و توطئه های دشمن نقش بر آب شد.
وی با بیان این که ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان از اهداف دشمن است، تصریح کرد: تشکل های مردم نهاد بهترین پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند که در قم بسیار زییا درخشیده اند.
هاشمی خاطرنشان کرد: همه معتقد هستیم بها دادن به تشکل های مردمی موثرترین روش برای مبارزه با آسیب های اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی است.
وی با بیان این که امنیت داخلی و انتخابات وظیفه ذاتی وزارت کشور است، گفت: مسائل اجتماعی ضلع سوم این وظیفه را تکمیل کرد و جزو دغدغه های رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و تشکل های مردم نهاد است که البته کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی تاکید کرد: شکل گیری تشکل های غیردولتی که برخواسته از بطن مردم و مرتبط با مردم هستند، بسیار ارزشمند است.
هاشمی با بیان این که در حوزه نشاط و آسیب های اجتماعی به کمک تشکل ها نیاز داریم، بیان کرد: عدم به رسمیت شناختن سمن ها و تشکل ها توسط برخی دستگاه ها، نبود قانون مستقل برای سمن ها و استفاده نکردن از ظرفیت آنها در دستگاه های اجرایی از مشکلاتی است که در حوزه تشکل های مردم نهاد وجود دارد و باید رفع شود.
وی افزود: نبود بانک اطلاعات کامل در حوزه آسیب های اجتماعی و عدم دسترسی به برخی اطلاعات عمومی از آسیب هایی است که می توان با مشارکت تشکل های مردمی برطرف نمود.
وی بر توجه تشکل های مردمی به روستاها تاکید و بیان کرد: بیش از 95 درصد جمعیت قم در شهر ساکن هستند، اما نسبت به استفاده از ظرفیت روستاها نباید غافل شویم.
سرپرست استانداری قم تاکید کرد: تشکل ها در حوزه جذب خیران در مسائل اجتماعی و همچنین استفاده از ظرفیت حوزه های گردشگری، اقتصادی و روستایی تلاش کنند.
وی تاکید کرد: تشکل های مردم نهاد باید به احزاب و گروه های سیاسی وابستگی نداشته باشند و از نظر مالی نیز وابسته به دولت نباشند.
وی با اشاره به این که با پیگیری های سال گذشته، اعتبارات تشکل های مردم نهاد 100 درصد افزایش پیدا کرده، خاطرنشان کرد: سیاست ما حمایت از تشکل های مردم نهاد است و معتقدیم اهمیت دادن به این تشکل ها بسیاری از گره های اجتماعی را حل خواهد کرد.
در استان قم تشکل های مردم نهادی در حوزه های مختلف از جمله اجتماعی فرهنگی، آسیب های اجتماعی، بهداشتی، درمانی و سلامت، تشکل های محیط زیست، خیران و بحران شکل گرفته است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.