به گزارش ایرنا، نصرت الله لطفی روز پنجشنبه در «جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت» در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: 9 دی یک رخداد طبیعی و معمولی نبود و زنده نگه داشتن آن یک تکلیف است.
وی این روز را روز شکوه و عظمت و نماد وحدت ملت عاشورایی ایران حول محور ولایت دانست و گفت: مردم قم به عنوان پیشکسوتان عرصه های دینی و انقلابی نقش بسزایی در خلق این حماسه ایفا کردند.
وی حوادث سال 88 را فتنه صهیونیستی - آمریکایی بر علیه انقلاب و اسلام برشمرد و اذعان کرد: مساله انتخابات نیز تنها یک بهانه و دست آویزی برای ضربه زدن به نظام اسلامی بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد: در شرایطی که بدخواهان انقلاب قصد پاک کردن خاطره این حماسه از اذهان را دارند، وظیه داریم این روز حماسی را به نسل جدید و آینده یادآوری کنیم.
در روز نهم دی ماه سال 88 مردم تهران و سایر استان های کشور در اعتراض به فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به خیابان ها آمدند و شکوه بصیرت و حضور حماسی خود را در دفاع از نظام و انقلاب به نمایش گذاشتند.
لطفی با بیان اینکه 9 تا 19 دی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است، افزود: طی سال های گذشته با مدنظر قرار گرفتن قیام 19 دی مردم قم، برنامه های این مناسبت فقط در این استان اجرا می شد، ولی اکنون بسیاری از استان ها تقاضای سراسری شدن آن را مطرح کردند و با جدیت آن را دنبال می کنند.
وی با بیان اینکه شعار دهه بصیرت امسال، «ولایتمداری، بصیرت و استقامت رمز ماندگاری چهل سال انقلاب اسلامی» است، گفت: آیین های دهه بصیرت در قم با اجتماع پرشور روحانیان و قشرهای مختلف مردم و با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در ساعت 10 صبح روز 9 دی در مدرسه علمیه فیضیه آغاز و با دیدار سالانه مردم انقلابی و ولایتمدار این استان با رهبر معظم انقلاب در سالرور قیام خونین 19 دی پایان می یابد.
پس از آنکه روزنامه اطلاعات در سال 1356 با چاپ مقاله ای از احمد رشیدی مطلق به حضرت امام خمینی(ره) توهین کرد، مردم قم در روز 19 دی برای دفاع از مرجع تقلید و رهبر خود با هجوم به خیابان ها و برپایی قیامی باشکوه زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی شدند. 

** سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه گفت: ویژه نامه هایی با موضوع بصیرت تهیه شده که طی این هفته در برنامه ها و آیین های مختلف از جمله پیش از برگزاری نماز جمعه در مصلای قدس توزیع می شود.

** سرهنگ احمد بیطرفان معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم نیز در این جلسه با بیان اینکه بیش از 400 برنامه بصیرتی با حضور هادیان سیاسی در مدارس و مراکز آموزش عالی استان انجام خواهد شد، افزود: مجموعه برنامه های این دهه با محوریت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم و مشارکت مراکز آموزشی و فرهنگی و همچنین اصناف از اوایل دی ماه شروع و تا پایان دهه مبارک فجر و جشن چهل سالگی انقلاب ادامه پیدا می کند.
7403 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.