به گزارش ایرنا، پرویز فتاح روز سه شنبه در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: کمیته امداد با اعتبارات داخلی و کمک های مردمی، واحدهای مسکونی را برای مددجویان در کرمانشاه ساخته و پیش از فصل سرما تحویل آنها داده است.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند. درجریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی دراستان کرمانشاه به کلی تخریب و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
وی در ادامه سخنان خود، کار در کمیته امداد را سخت دانست و گفت: شرایط اقتصادی در ماه های گذشته موجب شده تا مراجعات مردمی به کمیته امداد به طور چشمگیری افزایش یابد به گونه ای که از ابتدای امسال، 620 هزار خانواده جدید تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: افتخار کمیته امداد در سال گذشته کاهش 15 درصدی جامعه هدف بود که در ماه های گذشته با افزایش این جمعیت مواجه هستیم.
فتاح با بیان اینکه در سال گذشته با همکاری دولت، سرانه ماهانه مددجویان کمیته امداد سه برابر افزایش یافت ولی تورم امسال ارزش این افزایش سرانه را کاهش داده است گفت: با تاکید رئیس جمهوری، 2 نوبت سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد توزیع می شود تا بخشی از این فشار اقتصادی به این قشرهای آسیب پذیر کاهش یابد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه انفاق های مردم از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است تاکید کرد: با وجود شرایط اقتصادی، شاهد هستیم که کمک های مردم به محرومان و مددجویان افزایش یافته است که این نشاندهنده نوع دوستی مردم ایران است.
وی تلاش کمیته امداد را ایجاد آرامش و جلوگیری از فشار اقتصادی به خانواده های جامعه هدف دانست و تاکید کرد: جامعه هدف کمیته امداد، جامعه ای متعالی است به گونه ای که خوش حساب ترین افراد به بانک ها مددجویان کمیته امداد هستند و از نظر آمار بالای ازدواج و آمار پایین طلاق نیز این افراد سرآمد کشور هستند.
فتاح تاکید کرد: 150 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در کنکور امسال موفق به کسب رتبه زیر یک هزار شدند ضمن اینکه 72 هزار دانشجو و طلبه در جامعه هدف این کمیته مشغول به تحصیل هستند.
وی در ادامه، کمیته امداد امام خمینی(ره) را فراجناحی، فراقومی و فرامذهبی دانست و افزود: این مسیر حرکتی کمیته امداد موجب جلب اعتماد همه قشرهای جامعه از جمله جامعه اهل سنت کشور شده است به گونه ای که آنها حدود 2 سال است که زکات خود را به کمیته امداد می دهند.
فتاح همچنین استقامت و صبوری مردم در برابر مشکلات و جنگ اقتصادی دشمن را پیروزی بزرگ برای نظام اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه فاصله طبقاتی مسئولان و محرومان باید کاهش یابد گفت: مسئولان باید تسریفات را کنار گذاشته و در میان مردم بیایند، چراکه هر چه ارتباط مردم و مسئولان بیشتر باشد، این امر موجب تحکیم بیشتر نظام خواهد شد.
وی در پایان، مردم قم را در کمک به محرومان سرآمد و الگوی کشور دانست و ادامه داد: به دلیل جایگاه و کمک های زیاد مردم این استان، پایگاه فرهنگی کمیته امداد در قم مستقر شد.
فتاح امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند. این دیدارها فردا نیز ادامه خواهد داشت.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.