به گزارش ایرنا، این میزگرد روز سه شنبه با حضور حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی، غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری و محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم ترتیب یافت.
کمبود یا نبود زمین با کاربری آموزشی در مناطق جدید شهری از جمله روبروی بوستان علوی، شهرک پردیسان، شهرک زین الدین، بنیاد و بلوار 15 خرداد در این میزگرد مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان حاضر در جلسه پیشنهادهایی برای تامین زمین مورد نیاز مدارس ارائه نمودند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم در این میزگرد گفت: تفاضل سالانه ورودی و خروجی دانش آموزان در سیستم آموزشی قم حداقل 10 هزار تَن است که این تعداد هر سال به 30 مدرسه نیاز دارد و هزینه ساخت هر مدرسه 12 کلاسه 40 میلیارد ریال می باشد.
محسن پورگلیان افزود: از سوی دیگر نرخ رشد جمعیت در قم 2.3 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است و 30 هزار دانش آموز اتباع در قم تحصیل می کنند که معادل حدود 13 درصد از کل دانش آموزان این استان می باشد.
وی اضافه کرد: این مساله باعث شده قم جایگاه 27 را به لحاظ سرانه فضای آموزشی در سطح کشور دارا باشد.
در ادامه این میزگرد حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی و غلامرضا جانقربان معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت واگذاری زمین با کاربری آموزشی برای احداث مدرسه پرداختند که مشروح این میزگرد به زودی منتشر می شود.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.