در پیام آیت الله سید محمد سعیدی که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: دانشجویان ازاثرگذاران درمسیر رشد و بالندگی جامعه هستند وحضور پررنگ آنان در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، علمی ، سیاسی و اجتماعی با روحیه پرسشگری می تواند آینده کشور را همچنان در مسیر رشد و تعالی حفظ کرده و تقویت نماید.
پیام حاکیست: این اثرگذاری و نقش آفرینی موجب شده که طی چهل سال عمر افتخار آفرین این انقلاب دشمنان قسم خورده، همواره نسبت به این قشر از جامعه که در آینده عهده دار مسئولیت های مهم و کلیدی در کشور خواهند بود، طمع داشته و تلاش کنند آنها را در مسیر اهداف شوم خود قرار دهند.
در این پیام آمده است: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که تعالیم آن برگرفته از معارف ناب قرآن و عترت می باشد، عنوان حقیقی دانشجو به کسی اطلاق می شود که با بهره گیری از مبانی اصیل اسلامی، توسل به ولی عصر سلام الله علیه، تأسی از رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری مدظله العالی و تلاش در مسیر زنده نگه داشتن یاد و سیره شهدا در سنگر های علم و دانش حضوری خیره کننده داشته باشند.
آیت الله سعیدی در ادامه پیام خود تاکید کرده است: ضمن گرامیداشت این روز و تبریک آن به دانشجویان این مرز و بوم، در جوار مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها از خداوند متعال موفقیت دانشجویان در سنگر خدمت به کشور عزیزمان را خواستارم.
16 آذر روز دانشجو نامگذاری شده است؛ در چنین روزی در سال 1332 سه دانشجو در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس ‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به ایران و همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.