به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی روز سه شنبه در همایش روسا و دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی استان قم در تالار معصومیه فرمانداری افزود: باید همه ما در مقابله با تهدیدها و جنگ اقتصادی دشمن آماده باشیم.
وی تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی، رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و گره گشایی از کار مردم را مورد توجه قرار داد و با اشاره به ویژگی های شهر مقدس قم گفت: کردار، رفتار، برخورد و نوع پوشش ما باید به گونه ای باشد تا قم به عنوان ام القرای جهان اسلام نمونه باشد.
حضرت آیت ‌الله خامنه‌ ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی، امسال را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.
وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به فریضه های امر به معروف و نهی از منکر گفت: بهترین کار در تحقق اجرای فرایض مذکور این است که هر کس آن را از خود، خانواده و دستگاه مربوط به خود آغاز کند.
هاشمی با بیان این که در کل کشور روزانه حدود پنج میلیون تَن به دستگاه های اجرایی و حاکمیتی مراجعه می کنند، تصریح کرد: هنر این است که با محبت و تکریم پاسخگوی مراجعان باشیم.
وی از قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و مرجعیت نام برد و به مدیران استان گفت: بهترین معروف حضور در اداره پیش از کارکنان و ترک اداره پس از کارکنان است، برای گره گشایی از کار مردم گام برداریم و حس خدمتگزاری به ارباب رجوع در همه ما وجود داشته باشد.
سرپرست استانداری قم خاطرنشان کرد: بهترین راه امر به معروف، مقابله کردن با آسیب های اجتماعی مانند طلاق و مواد مخدر است که امروز یکی از نگرانی های ما می باشد.
وی با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: قم حرم اهل بیت(ع) است و با دیگر استان ها تفاوت دارد و باید یک سری از اصول و شئون را در این استان از جمله نوع پوشش حتما رعایت کرد.
وی از مدیران استان خواست که به مساله امر به معروف و نهی از منکر در همه زمینه ها حتی در گره گشایی کار سرمایه گزار توجه داشته باشند؛ چراکه سرمایه گزاری که در استان ایجاد اشتغال می کند، به دنبال آن آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یابد.
هاشمی با بیان این که مسئولیت امانتی در دست ماست، گفت: رعایت اصول اخلاقی، انجام کار جهادی، جلوگیری از حیف و میل بیت المال، صرفه جویی، ایجاد رونق اقتصادی و نظارت بر بازار و دستگاه ها از دیگر مصادیق امر به معروف است.
سرپرست استانداری قم با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر از فرایض دینی ماست، اظهار کرد: بعد از خداوند متعال، مردم بهترین ناظر بر عملکرد ما هستند.
7406 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.