به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین شکرالله بهرامی روز چهارشنبه در آیین معارفه رئیس دادسرای نظامی قم در سالن اجتماعات سازمان قضایی نیروهای مسلح این استان اظهار داشت: امروز اخلاق حلقه مفقوده جهان اسلام می باشد و استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای دور نگه داشتن امت اسلام از اخلاق اسلامی به کار گرفته است.
وی اظهار داشت: ابعاد گوناگون زندگانی و سیره نورانی پیامبر اسلام(ص) حاوی بهترین و کاملترین الگوهای اخلاقی برای تمام مسلمانان است، ولی استکبار تمام هم و غم خود را به کار گرفته تا مردم را با مشغول کردن به مسائل مختلف از این عرصه دور نگه دارد.
وی افزود: درشرایطی که مسلمانان می توانستند، با یکپارچگی در برابر استکبار ایستادگی ، و شر او را از منطقه کم کنند، دشمن با ایجاد گروه های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره ، کشورهای اسلامی را به جان هم انداخت.
بهرامی با بیان اینکه اسلام متشکل از اصول، فروع و اخلاق است، گفت: امروز اصول دین کم و بیش به گوش مسلمانان رسیده و اندکی فروع دین را نیز عامل می باشند، ولی آن چیزی که در بین کمتر دیده می شود، اخلاق است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود پرداختن به امور قضایی را مسئولیتی بسیار سخت و دشوار توصیف کرد، و افزود: کسانی که این مسئولیت را پذیرفتند، وارد جاده خطرناکی شدند و کمترین غفلت موجب سقوط آنها به درون پرتگاه می شود.

** رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم نیز دراین مراسم آشنا نبودن به قانون را مهمترین علت وقوع جرم ذکر کرد و گفت: این سازمان اهتمام زیادی برای آموزش کارکنان نیروهای مسلح به منظور آشنایی با قانون و مسائل حقوقی و قضایی دارد.
حسین صیدی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای نیروهای مختلف انتظامی و نظامی استان افرود: در سال جاری بیش از 30 جلسه آموزشی مختص پرسنل نیروی انتظامی برگزار شد، که پنج و هزار و 138 نفر ساعت تحت آموزش حقوقی و قضایی قرار گرفتند.
وی همچنین دوره های آموزشی انجام شده برای کارکنان ارتش را نیز 9 جلسه شامل 6 هزار و 714 نفر ساعت عنوان کرد و افزود: برای نیروهای سپاه استان نیز چهار جلسه با 889 نفر ساعت و برای نیروهای وزارت دفاع نیز دو جلسه آموزش با هزار و 200 نفر ساعت برگزار شده است.
وی تصریح کرد: برغم اینکه مساله آموزش برای قضات بسیار وقت گیر است و باید به پرونده ها نیز رسیدگی کنند، ولی آنان این توان و آمادگی را دارند در راستای پیشگیری از وقوع جرم که مهمترین هدف سازمان است، این کلاس ها را تشکیل دهند.
صیدی آمار رسیدگی به پرونده های قضایی در سازمان قضایی قم را مثبت خواند و گفت: این موضوع در رابطه با پرونده متهمان زندانی بیشتر صدق می کند، و کمتر از یک هفته به وضعیت این گونه پرونده ها رسیدگی می شود.
وی با بیان اینکه سازمان قضایی قم در هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی به ریاست رئیس کل دادگستری استان نیز عملکرد خوبی داشته و بر مساله تکریم ارباب رجوع در کلیه پاسگاه ها، کلانتری ها، اداره کل زندان ها و شعبات قضایی نظارت دقیقی دارد، افزود: در مساله حقوق شهروندی اگر مشکل یا نقطه ضعفی وجود دارد، ناشی از توجیه نبودن مسئولان ذی ربط به مسائل حقوقی و قضایی است.

** رئیس کل دادگستری قم نیز دراین مراسم، شیوه فعالیت قضات درکاهش وقوع جرایم را موثر دانست و گفت: با توجه به نقش مهم مراجع عظام تقلید و علما در اصلاح اخلاقی جامعه، نحوه فعالیت قضات نیز در این رابطه بسیار تاثیرگذار است.
حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی افزود: امروز در جامعه با افرادی مواجه هستیم که در عین اینکه در خواب و غفلت به سر می برند ولی تصور می کنند که بیدار هستند، و ما باید به آنها بفهمانیم دروغ گفتن نشانه بیداری، زنده بودن و احیاء نیست.
وی افزود: کارقضا فارغ از سخت بودن، یک شان و منزلت خاص نیز محسوب می شود، از این رو برای آن مزد گرفتن جایز نیست.

** رئیس جدید دادسرای نظامی نیروهای مسلح قم نیز در پایان این جلسه گفت: نیروهای مسلح به عنوان ضابط قوه قضاییه و نیروی ارزشی جامعه محسوب می شوند، از این رو از جانب آنها حتی ارتکاب به یک فقره جرم نیز پذیرفته نیست.
حجت الاسلام والمسلمین اصغر حبیبی افزود: سخت ترین حالت برای یک دادستان و قاضی زمانی پیش می آید که بخواهد نیرویی که اجرا کننده اوامر و دستورهای او بوده را محاکمه کند.
وی با اشاره به نقش مهم دادستان در تامین امنیت و سلامت در جامعه گفت: دادستان باید چتر امنیت را باز نماید و همه مومنان و متدینان زیر آن قرار بگیرند.
وی افزود: همان گونه که باید برای قانون مداران امنیت تامین شود، هنجارشکنان و بزهکاران نیز باید خود را همواره در معرض تهدید ببینند و منطقه ای که در آن اقدام به اعمال مجرمانه می کنند را ترک کنند.
در پایان این مراسم از خدمات کمال فرهنگ نیا تقدیر و حجت الاسلام اصغر حبیبی به عنوان رئیس دادسرای نظامی نیروهای مسلح قم معرفی شد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.