به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر شنبه در آیین بهره برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی قم در منطقه کوه سفید این استان اظهار داشت: با توجه به در اولویت قرار داشتن تولید برق از طریق انرژی های پاک و تجدید پذیر برای ایجاد زیر ساخت های لازم تولید این نوع از انرژی ها کارهای بسیار خوبی انجام شده است.
وی با بیان اینکه بخشی از زیرساخت های مورد نیاز برای احداث نیروگاه در این زمین ایجاد شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم با جذب سرمایه گذار در آینده نه چندان دور شاهد استفاده بیشتر از انرژی پاک و خورشیدی باشیم.
وی با بیان اینکه با جانمایی های خوبی که در این زمین انجام شده، امکان ایجاد نیروگاهی به ظرفیت تولید 100 مگاوات ساعت برق وجود دارد، گفت: در کشور منابع خدادادی بسیاری برای تولید انرژی وجود دارد که باید از آن حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با مورد توجه قرار دادن موضوع هدایت تفکر و دیدگاه مدیران و عوامل اجرایی در مجموعه استان و کشور به سمت توسعه افزود: در صورت عملی شدن این مساله مهم میزان بهره وری در کشور حداقل 20 درصد افزایش پیدا می کند.
نخستین نیروگاه خورشیدی قم و سومین نیروگاه خورشیدی مجهز به سیستم ردیاب خورشیدی کشور با 20 میلیون یورو سرمایه گذاری بخش خصوصی با فرایند قرارداد خرید تضمینی 20 ساله در منطقه کوه سفید در بخش مرکزی قم به بهره براری رسید.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.