سید محمد صالح نژاد روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ظرفیت های قرآنی قم افزود: استان از نظر تعداد موسسات قرآنی و از نظر تولید محصولات و نرم افزارهای قرآنی رتبه اول و در موضوع آموزش قرآن جزو سه استان برتر کشور است.
وی ادامه داد:این انتظار از قم به عنوان ام القرای جهان تشیع و پایگاه علم و فقاهت می رود که در فعالیت های قرآنی در سطح کشور الگو باشد و همواره جایگاه ممتاز خود را در مسابقات کشوری حفظ و ارتقا دهد.
وی با بیان اینکه نتیجه عملکرد قرآنی استان های مختلف در مسابقات کشوری قرآن کریم اوقاف دیده می شود، افزود: در چهلمین مسابقات بین المللی قرآن کریم اوقاف به میزبانی اراک، 2 فعال قرآنی این استان برای نخستین بار با کسب عنوان در رشته حفظ کل و قرائت تحقیق موفق به کسب مجوز حضور در مسابقات بین المللی قرآن کریم شدند.
صالح نژاد حفظ این جایگاه را در گرو برنامه ریزی گسترده و مستمر درقم دانست و ادامه داد: استان های مختلف برای حضور قوی در رقابت های سراسری قرآن کریم اوقاف برنامه ریزی گسترده ای انجام داده اند، که به دلیل جایگاه فرهنگی قم در کشور حفظ این دستاورد قرآنی نیاز به هماهنگی و همکاری همه نهادهای فرهنگی و قرآنی دارد.
وی، اداره کل اوقاف و امور خیریه قم را پیشرو در حذف موازی کاری در فعالیت های قرانی در این استان دانست و افزود: سیاست اداره کل اوقاف و امور خیریه حذف موازی کاری در فعالیت های قرانی است که بر این اساس 2 فعالیت مهم این اداره کل که به صورت موازی توسط دستگاه های دیگر نیز اجرا می شد، در 2 سال گذشته حذف و به صورت مشترک اقدام به برگزاری این رویدادها نمود.
وی ادامه داد: در گذشته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل اوقاف به صورت مجزا اقدام به برگزاری مسابقات قرانی در سطح استان می نمودند که برای نخستین بار سال گذشته با ادغام این رقابت ها شاهد رشد 2 برابر شرکت کنندگان این مسابقات در استان بودیم که این اقدام به الگویی برای کشور تبدیل شده است.
صالح نژاد اظهار داشت: در سال های گذشته مسابقه های قرآنی شکوفه های زیر 16 سال به صورت مجزا توسط اداره کل اوقاف و و آموزش و پرورش برگزار می شد که اداره کل اوقاف برای کیفی سازی این رقابت ها و همچنین حذف موازی کاری، این مسابقات را به صورت مشترک با آموزش و پرورش انجام می دهد.
وی ادامه داد: ظرفیت های قرآنی بسیاری در استان وجود دارد که با حذف موازی کاری و ایجاد یک برنامه مشترک بلند مدت، شاهد تحول در برنامه های قرآنی در این استان خواهیم بود.
در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در استان قم فعالیت می کنند که بسیاری از این موسسه ها دارای فعالیت ملی و بین المللی هستند.
چهل و یکمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف کشور از 10 مهرماه تا 23 مهرماه در اراک برگزار شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.