به گزارش ایرنا ، جاماندگان راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین درکربلای معلی، خود را به قم رسانده اند که در کنار مضجع شریف کریمه اهل بیت عصمت و طهارت حضرت فاطمه معصومه(س) به سوگ بنشینند و در عزاداری سومین امام شیعیان به سرو سینه بزنند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) امشب مملو از عاشقان سید و سالار شهیدان از سراسر کشور و حتی مسلمانان خارجی است و صدای نوحه سرایی و سینه زنی دسته های عزاداری از هر گوشه به گوش می رسد.
قم، امشب میزبان زائران دل سوخته ای است که با چشمانی اشکبار و دلهایی مالامال از غم و اندوه در کنار مرقد کریمه اهل بیت (س) سوگواری می کنند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در مراسم باشکوه شب اربعین حسینی در سوگ سید و سالار شهیدان نوحه سرایی می نمایند و مردم عزادار نیز با سوز دل و دیدگانی گریان ، به سوگواری می پردازند.
دسته های عزادار نیز در قالب هیات های سینه زن و زنجیر زن از نقاط مختلف استان قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) حضور یافته اند و در سوگ سید و سالار شهیدان عزاداری می نمایند.
مراسم عزاداری شب اربعین حسینی در مسجد جمکران ، بقاع متبرکه و مسجدها و تکیه های استان قم برپا شده و سخنرانان به بیان اهمیت روز اربعین و قرائت زیارت این روز می پردازند.
6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.