به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی موالی روز یکشنبه در گفت و گویی اظها رداشت: اینترنت و شبکه های اجتماعی می تواند یک منبع مناسب جهت کارهای تحقیقاتی مدرسه باشد و برای انجام این کار، دانش آموزان می توانند به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند و این امر می تواند همراه با خطراتی باشد و در جستجوهای اینترنتی ناخواسته محتوای غیرمجاز نمایش داده شود لذا والدین برای صیانت فرزندان، آنها را در فضای مجازی همراهی کنند.
وی افزود:‌ والدین باید نسبت به رفتار فرزندان خود در فضای مجازی آگاه باشند که با چه کسانی در ارتباط اند و چه چیزهایی را می بینند یا می شنوند و آنها را نسبت به تهدیدات فضای مجازی آگاه نمایند، دانش آموزان دقت داشته باشند در صورت عدم رعایت نکردن امنیت و ایمنی فضای مجازی و استفاده از ابزارهای هوشمند امکان لو رفتن اطلاعات شخصی از قبیل عکس های شخصی، اطلاعات بانکی و غیره وجود دارد.
وی تاکید کرد: والدین فرزندشان را از اعتماد به اشخاص ناشناس و رفتن به صفحات خصوصی اشخاص منع کرده و از نرم افزارهای کنترل فرزندان در فضای مجازی و تنظیمات امنیتی مرورگر برای محدودیت های سنی استفاده کنند، برخی کلاهبرداران با فریب دانش آموزان در فضای مجازی آنها را به صفحات جعلی پرداخت هدایت کرده و فرزندان اطلاعات کارت های بانکی والدین را وارد می کنند و حساب بانکی توسط کلاهبردار اینترنتی خالی می شود.
موالی تصریح کرد: دانش آموزان نیز توجه داشته باشند در رابطه با اتفاقات، گفت و گوها و ارتباطات نامتعارفی که در فضای مجازی رخ می دهد حتما والدین خود را در جریان گذاشته و هرگز به پیام های ناشناس و تهدید آمیز در فضای مجازی پاسخ ندهند و با افراد ناشناس در فضای مجازی قرار ملاقات نداشته و هرگز اطلاعات شخصی خود از جمله نشانی، شماره تلفن، نام مدرسه یا محل آن را بیان نکنید.
وی در ادامه از اهتمام پلیس فتا در برگزاری کارگاه های آموزشی، آگاه سازی و پیشگیری از جرایم سایبری، همکاری موثر با سازمان های آموزشی و پرورشی با برگزاری چندین کارگاه آموزشی و آگاه سازی در مدارس خبر داد.
پلیس فتا از تمامی کاربران می‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع شوند.

** دستگیری سارقان ساختمان های نیمه کاره و کشف 10 فقره سرقت در قم
فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری سه سارق ساختمان های نیمه کاره و کشف 10 فقره سرقت در قم خبر داد.
سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: ماموران کلانتری 25 قم حین گشت زنی، یک دستگاه خودرو وانت را با بار میل گرد و سه سرنشین متوقف کردند.
وی گفت: در بررسی از خودرو وانت مشخص شد حامل 400 کیلوگرم میل گرد می باشد.
جعفریان افزود: افراد مذکور طی تحقیقات اذعان داشتند میل گردها را از ساختمانی نیمه کاره از یکی از شهرک های قم سرقت کرده که سرانجام با توجه به شواهد و قرائن به 10 فقره سرقت در قم اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قم افزود: متهمان در نهایت به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی استان شدند.

** کشف 10 کیلوگرم تریاک در قم
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی قم نیز از کشف 10 کیلوگرم تریاک در این استان خبر داد.
سرهنگ غلام عباس بلفکه اظهار داشت: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز مشخص شد یک قاچاقچی مواد مخدر قصد دارد با اتوبوس محموله مواد افیونی را از یک استان جنوبی و با عبور از حوزه استحفاظی قم به تهران منتقل کند که در ادامه با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر قم، بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: سپس طی هماهنگی های قضایی، ماموران به محل های مورد نظر اعزام و با کنترل آمد و شد خودروهای عبوری سرانجام خودرو مذکور را شناسایی و متوقف کردند.
بلفکه گفت: در نهایت طی بازرسی از اتوبوس 10 کیلوگرم تریاک در قالب چهار بسته در داخل یک کارتن کشف و سه تن در این رابطه دستگیر و تحویل مقام قضایی استان شدند.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.