به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: امروز به ترامپ و بن سلمان و همه دشمنان می گوییم که ملت بزرگ ایران اسلامی با وجود همه مشکلات با شعار «لبیک یا حسین» و «هیهات من الذله» در برابر مستکبران خواهند ایستاد.
وی با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس، هشت سال جنگ تحمیلی را یک راهنمای بزرگ برای امروز و فردای ملت ایران دانست و گفت: این جنگ برای ما دفاع مشروع و جنگی بسیار نابرابر همچون واقعه کربلا بود، اما روح عاشورایی مردم کشورمان تمامی دسیسه ها را محو کرد و همه ابرقدرت ها را به کنار زد.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به حمایت های بی دریغ تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی کشورهای جهان از رژیم بعثی در دوران جنگ، خاطرنشان کرد: دشمنان در این جنگ نابرابر به هیچ یک از آموزه های انسانی و اخلاقی پایبند نبودند و حتی از سلاح های شیمایی علیه ملت ایران استفاده کردند.
وی اضافه کرد: استواری بر آموزه های دینی، مقاومت و پایداری در برابر مستبکران، جوان گرایی، مدیریت جهادی، ابتکار در تکنیک های جنگی، پایه ریزی صنایع دفاعی مستقل و از همه مهمتر شجره طیبه بسیج، از جمله الگوهای دفاع مقدس است که امروز در یمن، عراق و سوریه به خوبی خود را نشان داده است.
31 شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و تا 6 مهرماه ادامه دارد.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکوه و عظمت عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایران و سرتاسر جهان، گفت: مشعل فروزان عاشورا به همه مستضعفان جهان تعلق داشته و همه ساله بر شکوه عزای حسین(ع) افزوده می شود و امیدواریم مکتب الهام بخش عاشورا مایه انسجام و بیداری ملت های مسلمان شود.
وی در ادامه، از برنامه ها و اقدام های اخیر مسؤولان برای گره گشایی از مشکلات مردم قدردانی کرد و گفت: امروز مردم کشورمان با موج گرانی مواجه شده اند و از مسئولان سه قوه می خواهیم که به مشکلات مردم و جامعه هرچه بیشتر رسیدگی کنند.
خطیب جمعه قم همچنین با اشاره به قتل یک روحانی آمر به معروف در مشهد، تصریح کرد: حوزه و روحانیت همواره در کنار مردم بوده و خواهد ماند و این حوادث که برای ایجاد ناامنی در کشور رخ می دهد، نمی تواند ملت ایران را به زانو درآورد.
وی با بیان این که دشمنان هیچگاه نمی توانند در جبهه عظیم ملت ایران شکافی ایجاد کنند، اظهار داشت: از مسئولان امر می خواهیم به اینگونه حوادث در سریعترین زمان رسیدگی کرده و ما نباید شاهد تاخیر در کشف و معالجه این مسائل باشیم.
حجت الاسلام محمد تولایی، روز پنجشنبه 15 شهریور 97 در حوالی مدرسه مدرسه علمیه نورالرضا(ع) در حالی که سوار بر خودروی خود بود، فردی ناشناس به وی نزدیک شد و با چاقو به او حمله کرد و متواری شد. این طلبه مشهدی برغم تلاش های تیم معالج پزشکی، سرانجام بامداد سه شنبه ۲۷ شهریورماه به لقاءالله پیوست.
اعرافی همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: وظیفه سه نهاد آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه های علمیه بسیار سنگین و حساس است و همه مردم چشم به این نهادهای علمی دوخته اند تا عالمانی متعهد و خادم ملت تربیت کنند.
وی در پایان با اشاره به هزارمین روز حصر شیخ زکزاکی، گفت: امیدوارم دولت نیجریه بر اساس قوانین به خواسته بخش بزرگی از ملت خود توجه کرده و این عالم فرهیخته را به دامان ملت بازگرداند و ما با ایشان اعلام همبستگی می کنیم.
ابراهیم یعقوب زکزاکی روحانی شیعه و رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه است که در روز 13 دسامبر 2015 بر اثر حمله ارتش نیجریه به منزل وی و حسینیه بقیه الله زخمی و توسط ارتش دستگیر و زندانی شد.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.