به گزارش ایرنا، محمد رضا هاشمی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس قم در سالن جلسه های معاونت سیاسی استانداری افزود: دفاع مقدس متعلق به اقشار مختلف مردم و نهادها از جمله بازاری، فرهنگی، دانش آموز، دانشجو و روحانی می باشد، از این جهت باید همگان در برگزاری شکوهمند این هفته حضوری فعال داشته باشند.
وی با بیان اینکه کشور و نظام تهدیدهای سخت دشمن را با مقاومت و ایستادگی پشت سرگذاشت، و امروز در مرحله تهدیدهای نرم و آسیب های اجتماعی قرار داریم، گفت: برجسته کردن فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی رشادت ها و جانفشانی های صورت گرفته در هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بهترین شیوه برای مبارزه با جنگ نرم است.
هاشمی با اشاره به برپایی نمایشگاه یاد یاران به عنوان یکی از برنامه های هفته دفاع مقدس قم افزود: این نمایشگاه که تمرکز آن بر خنثی سازی تهدیدهای فرهنگی دشمن است، تاثیر بسزایی در جامعه و آشنایی مردم با فرهنگ دفاع مقدس دارد.
نمایشگاه یاد یاران قم روز 31 شهریورماه و همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس در جوار کوه خضر نبی (ع) حدفاصل مسجد مقدس جمکران و شهرک قدس گشایش می یابد.
وی همچنین با بیان اینکه وقایع و حوادث تاریخی را باید از طریق تولید فیلم و فعالیت های هنری و نمایشگاهی برای نسل جدید تبیین کرد، گفت: تاکنون سخنرانی های خوبی درخصوص وقایع عاشورا و انقلاب اسلامی صورت گرفته، ولی تاثیر پذیری آن بر روی جامعه به اندازه فیلم مختارنامه نبوده است.
امسال بیش از 1800 یادواره و برنامه گرامیداشت با مشارکت 25 دستگاه اجرایی برای هفته دفاع مقدس در قم پیش بینی شده است.
31 شهریور ماه تا ششم مهرماه به مناسبت سالروز تهاجم ارتش بعث عراق به میهن اسلامی در سال 1359 به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. 
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.