به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز یکشنبه در دیدار نمایندگانی از هیات فرزندان شهدای اسلام در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) افزود: مسئولان باید بدانند این مسئولیت ها به برکت خون شهداست و باید از این فرصت برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنند.
سعیدی، خانواده شهدا را مفتخر به نشان با عزت شهید دانست و گفت: خانواده شهدا باید ادامه دهنده راه شهدا و پیام آوران آرمان های آن بزرگواران برای نسل های آینده باشند، چراکه به عنوان میراث داران شهدا، الگوی حرکتی جامعه هستند.
امام جمعه موقت قم گفت: ادامه راه شهدا و تبیین پیام آنها وظیفه ای بسیار مهم و سنگین است و در این مسیر خانواده شهدا با اقتدا به حضرت زینب(س) باید راه، آرمان ها و پیام شهدا را برای نسل های فعلی و آینده به درستی تبیین کنند.
سعیدی، یکی از ماموریت های نظام اسلامی را تفحص پیکر شهدای مفقودالاثر دفاع قدس دانست و گفت: تفحص پیکر شهدا به تنهایی کافی نیست بلکه باید علاوه بر این کار، آرمان ها، پیام و راه شهدا را جستجو و در قالب های مختلف برای نسل های بعد تبیین کرد.
وی با اشاره به اسقبال گسترده قشرهای مختلف مردم از تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس گفت: این استقبال، نشان از دلدادگی جوانان کشور به شهداست.
وی با بیان این که اسلام با عاشورا زنده مانده و ادامه یافته است، تاکید کرد: نام شهید باید در تمام مجالس به ویژه مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) یاد شود و برای آنها نذر و صلوات هدیه کرد.
هیات فرزندان شهدای اسلام با عضویت 10 هزار خانواده شهید از سراسر کشور در سال 1393 در امامزاده صالح(ع) تهران تاسیس شد و در 4 سال فعالیت خود 2100 یادواره شهدا برگزار کرده است. این هیات ماهانه با برگزاری اجتماعی، سالگرد شهدای آن ماه را با حضور خانواده شهدا گرامی می دارد که این اقدام با استقبال مردم و خانواده های شهدا مواجه شده است.
در این دیدار تعدادی از جانبازان و فرزندان شهدا به نمایندگی از خانواده و فرزندان شهدا حضور داشتند.
7404/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.