به گزارش ایرنا، محمدرضا فخاریان قمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، 135 هزار و 44 دفترچه جدید برای بیمه شده ها صادر شده است.
وی با بیان این که به طور میانگین هر ماه 180 میلیارد ریال صرف هزینه بیمه شده ها می شود، اضافه کرد: در سال گذشته، 2 هزار و 232 میلیارد ریال و در سال 95 نیز 2 هزار و 126 میلیارد ریال برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت در قم هزینه شده است.
به گفته وی، در سال گذشته سه میلیون و 844 هزار و 681 مورد مراجعه بیمه شده ها به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت صورت گرفته است.
فخاریان قمی به بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی و بیمارستان ها اشاره و بیان کرد: امسال 70 درصد طلب بیمارستان های دولتی تا تیرماه پرداخت شده و بیمارستان های خیریه و داروخانه های خاص تا خردادماه و داروخانه های عادی تا اردیبهشت ماه طلب خود را دریافت نموده اند.
وی خاطرنشان کرد: طلب بیمارستان های دولتی از بیمه سلامت در سال گذشته 819 میلیارد ریال بود که حدود 50 درصد آن در حال پرداخت است.
وی بیان کرد: سازمان بیمه سلامت، حدود 357 هزار و 930 بیمه شده را در قالب پنج صندوق کارمندی، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی، بیمه ایرانیان و روستاییان زیر پوشش قرار داده است.
مدیرکل بیمه سلامت قم اضافه کرد: از این تعداد، 167 هزار و 602 تن زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی (رایگان)، 13 هزار و 367 تن زیر پوشش صندوق بیمه ایرانیان(خویش فرما)، 64 هزار و 470 تن زیر پوشش صندوق سایر اقشار، 62 هزار و 632 تن زیر پوشش صندوق کارکنان دولت و 49 هزار و 859 تن نیز زیر پوشش صندوق بیمه روستایی هستند.
به گفته وی، یک هزار و 256 بیمار خاص شامل 61 بیمار هموفیلی، 99 بیمار تالاسمی، 188 بیمار پیوند کلیه، 436 بیمار دیالیزی و 472 بیمار ام اس در این استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از بیشتر خدمات این بیمه به صورت رایگان بهره مند می شوند.
وی با اشاره به نظارت بیمه سلامت بر نسخه های پزشکی، گفت: شورای علمی نظارت بر عملکرد موسسه های درمانی مواردی از جمله تعداد تجویز، آزمایش، تعداد اقلام دارویی در هر نسخه و میانگین قیمت نسخه ها را بررسی می کند و در صورتی که بیش از حد مجاز باشد پزشک را برای توضیحات احضار می نماید.
فخاریان قمی افزود: برای کاهش مصرف دارو و مراجعه های ضروری به پزشک باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا هزینه درمان کاهش یابد.
وی، راه اندازی مرکز 1666 برای ارائه مشاوره و راهنمایی به بیمه شده ها، افزایش خدمات میز خدمت به 12 مورد، استقرار سامانه الکترونیک برای تایید دارو و خدمات ام آری آی و سی تی اسکن را از جمله اقدام های سال جاری بیمه سلامت در استان قم عنوان کرد.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.