به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم درمصلای قدس این شهر، امر به معروف و نهی از منکر را واجب فراموش شده دانست و افزود: هم اکنون ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تمام استان های کشور ایجاد شده که وظیفه آن احیای این واجبات الهی است که باید این ستادها تقویت شوند.
وی گفت: به دلیل اینکه در برخی موارد امر به معروف و نهی از منکر نیازمند به پشتوانه قانونی است درمجلس شورای اسلامی قانون امر به معروف و نهی از منکر به تصویب رسیده است ولی در اجرا به صورت گمرنگ برخورد می شود.
آشتیانی، کمرنگ شدن آموزه های دینی را از آسیب های عمل نکردن به امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: در جلسه ستاد امر به معروف که در کشور تشکیل می شود باید با حضور 16 وزیر برگزار و در استانها نیز با حضور استاندار، امام جمعه، دادستان تشکیل می شود که این نشانه اهمیت این فریضه الهی است.
وی تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات را از جمله نخستین اقدامات صورت گرفته برای احیای این واجبات دانست و گفت: اگر در ادارات برخورد خوبی با مراجعان صورت گیرد و موجب رضایت مراجعه کنندگان شوند خود امربه معروف است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، با بیان اینکه ادارات ممتاز، پاسخگو و قوی، در ایجاد اعتماد مردم به نظام نقش مهمی ایفا می کنند اظهار داشت: از جمله وظایف شورای ارتقای پاسخگویی کارمندان و افزایش رضایتمندی مردم از ادارات است.
آشتیانی، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر درمساجد را از دیگر اقدام های صورت گرفته درقم دانست و اظهار داشت: تاکنون در تمام 27 مسجد منطقه پردیسان این شورا تشکیل زیر نظر امام جمعه پردیسان در حال انجام است.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی امر به معروف و نهی از منکر را دستور قرآنی دانست و گفت: ترک نیروهای حزب الهی موجب شده تا برخی عرصه ها از جمله بوستان ها به مکانی نامناسب برای خانواده ها تبدیل شده است که پوشش بوستان های قم زیر نظر ستاد امر به معروف می تواند فضای بوستان ها رابرای خانواده ها سالم سازی کند.
وی با بیان اینکه متاسفانه برخی آسیب ها در قم گسترش یافته است گفت: در گذشته حتی کسانی که عقاید محکمی نیز نداشتند با حضور در شهر مقدس قم، برخی مسائل را رعایت می کردند ولی متاسفانه امروز به دلیل بی تفاوتی در امر به معروف شاهد برخی آسیب ها در این شهر هستیم.
وی بدحجابی، دهن کجی به ارزش های اسلامی دانست و گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر جانشینان خدا هستند و هیچ عملی بالاتر از امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد و با نهادینه کردن و احیای این واجبات الهی می توان جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را گرفت.
آشتیانی، امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی، مورد تاکید مراجع و دارای پشتوانه قانونی است و این واجب الهی نقش مهمی در سالم سازی و احیای ارزش های اسلامی و الهی در جامعه دارد.
دهه اول ماه محرم الحرام به نام هفته دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.