سرهنگ احمد حسینی روز پنجشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود:با همت مسئولان استان و اعضای هیات امنای موزه دفاع مقدس قم، روند تکمیل آن از سرعت بسیار خوبی برخوردار شده است؛ همچنین درسالجاری اعتبار مناسبی از سوی دفتر رهبرمعظم انقلاب برای تکمیل این طرح در اختیار مجریان آن قرار داده شد که نقش موثری در افزایش سرعت تکمیل ساخت باغ موزه دفاع مقدس در قم دارد.
وی بیان کرد: فرآیند اجرایی ساخت محوطه عمومی این باغ موزه با همکاری مجموعه مدیریت شهری قم در روزهای اخیر با برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار آغاز شده و روند محوطه سازی داخلی و نمای طرح نیز با سرعت خوبی در حال انجام است.
وی ادامه داد: بازدید میدانی مسئولان استان از این طرح برای سرعت بخشیدن به فرآیند اجرایی آن به صورت مستمر ادامه دارد و استاندار قم به عنوان رئیس هیات امنای باغ موزه دفاع مقدس بر روند فعالیت ها نظارت کامل دارد.
حسینی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس قم فراستانی و ملی است، گفت: این طرح به عنوان یک مرکز فرهنگی، معنوی و زیارتی تاثیرگذاری بین المللی دارد و در قالب یک بوستان فرهنگی شهری همه نیازها در آن پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس باعث افزایش ماندگاری زائر و مسافران در قم و گام موثری در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهر خواهد بود و ما اگر بخواهیم این شهر را معرفی کنیم یکی از خاستگاه اصلی آن، معرفی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خواهد بود.
ساخت باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یکی از برکات و دستاوردهای سفر تاریخی سال 89 رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان قم بود که در سال 92 روند اجرایی این طرح به دلیل عدم تامین بودجه لازم متوقف شد. بنای اصلی طرح درمساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت، دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.
جمعیت ایثارگری استان قم (شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده های ایشان) حدود 70 هزار تن می باشد؛ این استان 6 هزار شهید، 11 هزار و 361 جانباز و 591 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7405/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.