به گزارش ایرنا، مصطفی کاویانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم به مناسبت 13 شهریور روز تعاون، در مصلای قدس این شهر، افزود: 733 هزار تن در قم با عضویت در سهام عدالت عضو تعاونی هستند، همچنین 160 هزار تن عضو سایر تعاونی ها می باشند و در این بخش به فعالیت می پردازند.
وی بیان کرد: تعاونی ها و تعاونگران منادیان برابری و عدالت اجتماعی هستند، چراکه در مکتب تعاون به همه فرصت حضور در صحنه های اقتصادی داده می شود.
وی ادامه داد: اگر رشد و توسعه تعاونی ها به اندازه ای باشد که آحاد جامعه را در برگیرد، ریشه کن کردن فقر و تحقق عدالت اجتماعی در سطح جامعه دور از دسترس نخواهد بود.
کاویانی گفت: تعاونی ها کانون فعالیت های اقتصادی و اجتماعی هستند که با ترویج فرهنگ مشارکت فرصت های شغلی پایدار را در جامعه فراهم می کنند.
وی با اشاره به این که تعاونی هزینه را کاهش و بهره وری را افزایش می دهد، بیان کرد: تعاونی یک مسیری است که هم ثروت را در نقطه ای جمع نمی کند و هم فقر را نابود می کند و اقتصاد عادلانه را برای همه به ارمغان می آورد.
وی ادامه داد: توسعه تعاونی ها امروز بهترین راهکار برای عبور از شرایط اقتصادی سخت کنونی است که با استفاده از آن می توان ظرفیت های اقتصادی کشور را در بخش هایی همچون صنعت و کشاورزی به خوبی آزاد کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: اقتصاد تعاون نزدیک ترین راه به اقتصاد اسلامی و عدالت اجتماعی است و باید سهم آن در اقتصاد کشور به 25 درصد برسد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.