به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم در این جلسه که عصر دوشنبه برگزار شد با اشاره به این لایحه گفت: 10 سال است که از توقف این اتوبوس ها در پارکینگ ها می گذرد و ارزش هر کدام از آنها 10 میلیارد ریال می باشد.
مجید اخوان افزود: دغدغه ای که در کمیسیون حقوقی و نظارت برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم وجود دارد بحث درآمد زایی از فروش این تعداد اتوبوس است که باید در بودجه اصلاحیه سازمان شهرداری لحاظ شود.
وی تاکید کرد: طبق تصمیم های صورت گرفته از محل درآمد این اتوبوس ها 30 درصد از بدهی معوقه سال جاری و یا برای خرید اتوبوس های جدید باید در دستور کار قرار گیرد.

** عباس ذاکریان معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه این جلسه با بیان این که 130 میلیارد ریال برای خرید و نوسازی اتوبوس ها در سال جاری برنامه ریزی شده است گفت: این مبلغ برای نوسازی اتوبوس ها در نظر گرفته شده بود که با نوسان های ارز در بازار مشکلاتی ایجاد شده است و در حال رفع آن هستیم.
وی گفت: در حال حاضر 130 دستگاه اتوبوس متوقف شده داریم که امیدواریم تا پایان سال وضعیت این تعداد اتوبوس مشخص شود.
هم اکنون 95 درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهردرای قم شامل 258 اتوبوس و 130 مینی بوس متعلق به بخش خصوصی است و تنها 50 دستگاه متعلق به شهرداری است که با اضافه شدن 40 اتوبوس خریداری شده سهم شهرداری قم در ناوگان حمل و نقل عمومی به 35 درصد افزایش یافت.
اعضای شورای اسلامی شهر قم با این لایحه موافقت کردند.

** رئیس شورای اسلامی شهر قم از مصاحبه مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در خصوص این که مسئولان قمی تلاش می کنند قطار تهران- قم-اصفهان از قم رد نشود گفت: این موضوع چند روزی است که در فضای مجازی بازتاب هایی داشته است.
عبدالله جلالی بیان داشت: مجموعه مدیران قم چنین نگاهی نداشته اند و این موضوع را در سطح کشوری پیگیری خواهیم کرد.
وی همچنین در این جلسه ضمن تقدیر از حضور معاون عمرانی استانداری قم در این جلسه گفت: بخش مهمی از وظایف شهرداری و مدیریت شهری قم با هماهنگی این معاونت صورت می گیرد.
وی بیان داشت: تعیین و تکلیف در خصوص اجرای طرح ها در بافت های فرسوده، طرح تفصیلی شهر قم، فضای سبز و اجرای طرح عمرانی در معاونت عمرانی استانداری قم مورد بررسی قرار می گیرد که شاهد اتفاق های خوبی در استان قم هستیم.

** روح الله امراللهی رئیس کمسیون عمران و حمل ‌و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز با بیان این که در استان با کمبود فضای سبز و محیط بازی برای کودکان مواجه هستیم گفت: این کمبود امکانات در منطقه های مختلف شهر قم برای شهروندان محدودیتی ایجاد کرده است.
وی افزود: همچنین در برخی از منطقه های شهری قم با کمبود مرکزهای بهداشتی، درمانی و فرهنگی مواجه هستیم که باید به این موضوع رسیدگی شود.
وی ادامه داد: استان قم با کمبود منابع روبرو بوده و نیازمند دریافت مطالبه ملی در سطح کشوری توسط مدیریت استان است که امیدواریم این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

** یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز از وجود 6 جایگاه سوخت موقت در این شهر خبر داد و گفت: نیاز این شهر 20 جایگاه سوخت موقت می باشد، این در حالی است که با وجود درخواست ها مجوزهایی صادر نمی شود.
زین العابدین قراچرلو تاکید کرد: وجود جایگاه های سوخت مطالبه های مردمی است که باید مدیریت استان به دنبال اجرای طرح هایی باشد که به نفع عموم مردم باشد و جلب رضایت آنان را به همراه داشته باشد.
وی همچنین با تاکید بر احداث پارکینگ عمومی در استان قم گفت: باید از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای مختلف استان جهت احداث پارکینگ عمومی در مناطق پر رفت و آمد استفاده کرد.
وی ادامه داد: احداث پارکینگ نقش مهمی در کنترل ترافیک و رعایت حقوق شهروندی در سطح جامعه دارد که امیدواریم با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

** قائم مقام شهردار قم در بخش دیگر این جلسه با بیان این که همه باید به مدیریت شهری قم اعتماد کنند گفت: رسیدگی به وضعیت شهری نیازمند کار فنی و تخصصی است که توسط شهرداری در حال انجام است.
ابراهیم معتمدی بیان کرد: برای اجرای طرح های اطراف حرم حضرت معصومه(س) نیازمند تامین بودجه ملی هستیم و هزینه آن در توان شهرداری قم و مدیریت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) نیست.

** معاون برنامه‌ریزی و سرمایه ‌انسانی شهرداری قم در ادامه این جلسه با بیان این که شهرداری به دنبال کاشت گونه های متناسب با شرایط اقلیمی استان است گفت: مطالعه در این زمینه صورت گرفته است.
محسن رنجبر خاطرنشان کرد: در گذشته استان قم دارای باغ های بسیار زیادی بود، این در حالی است که اکنون شاهد کاهش فضای سبز هستیم.
8138/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.