به گزارش ایرنا، مهرداد غضنفری عصر دوشنبه در نشست با مدیران عامل تعاونی های برتر و شاخص استان قم با اشاره به جایگاه تعاونی ها در اقتصاد کشورمان، خاطرنشان کرد: مدیران کشور آنگونه که باید و شاید از ظرفیت تعاونی ها استفاده نکرده اند.
وی با بیان این که متاسفانه در حال حاضر حدود 40 درصد از تعاونی های ثبت شده استان قم فعال هستند، ظرفیت اقتصادی و اشتغالزایی تعاونی ها را مورد توجه قرار داد و گفت: باید علت فعال نبودن 60 درصد از تعاونی ها مورد بررسی قرار گرفته و زمینه لازم برای توسعه و فعالیت مجدد آنها را فراهم بیاوریم.
وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری تصریح کرد: اقدام های بسیار موثری برای جذب سرمایه گذاری ها در استان قم انجام شده و دیدگاه مدیران نسبت به این امر مهم بسیار تغییر یافته است.
وی با بیان این که باید از ظرفیت عظیم تعاونی ها برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی در جامعه به خوبی بهره مند شویم، گفت: مشکلات و موانع در مسیر توسعه تعاونی ها باید احصا شده و بسته های قانونی برای حمایت از آنها فراهم شود.
غضنفری با بیان این که مدیران دستگاه های اجرایی باید از ظرفیت های قانونی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران و تعاونی ها استفاده کنند، گفت: استان قم با وجود بالاترین درصد شهرنشینی، در جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی بسیار موفق عمل کرده و در رتبه پنجم قرار دارد.

** 170 هزار تن در تعاونی های قم مشغول به فعالیت هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در این جلسه با بیان این که از میان حدود 2 هزار و 500 تعاونی ثبت شده، یک هزار و 65 تعاونی در این استان فعال هستند، اظهار داشت: در تعاونی های غیر از سهام عدالت، حدود 170 هزار تن مشغول به کار هستند.
مصطفی کاویانی همچنین از بررسی مشکلات و موانع تعاونی های استان قم در جلسات هفتگی خبر داد و گفت: مشکلات و دغدغه های تعاونی ها در جلسات منظم و مستمر مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی برای برطرف کردن آنها تبیین می شود.
وی در پایان با اشاره به برخی مشکلات و چالش های اقتصادی در کشورمان، خاطرنشان کرد: امروز بخش تعاون همچون سال های نخست انقلاب اسلامی باید حضوری پررنگ و موثر در جامعه داشته باشد و به دست فراموشی سپرده نشود.
در اصل 44 قانون اساسی، بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، مطرح و شرح و تفصیل آن در 13 شهریور 1370 به تصویب مجلس رسیده است، از این رو 13 شهریورماه به عنوان روز تعاون نامگذاری شده است.
8146 / 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.