به گزارش ایرنا، امیرسرتیپ علیرضا الهامی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر اظهار داشت: ایران بزرگترین قربانی تروریسم در جهان می باشد و 17هزار شهید ترور حاکی از این واقعیت است.
وی با بیان اینکه درجریان ترورهای منافقان درسالهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی انسان های ارزشمندی را در حوزه های علمی، حوزوی، سیاسی و مبارزاتی از دست دادیم، افزود: امروز پرچمداری مبارزه با پدیده شوم تروریسم را بر عهده داریم و این افتخاری بزرگ برای نظام و کشور محسوب می شود.
الهامی درادامه با اشاره به دهم شهریورماه سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش به فرمان رهبر معظم انقلاب درسال 1387 گفت: تغییر درشکل و الگوی نبردهای هوایی،کشور را نسبت به ایجاد تشکل مستقل پدافند هوایی ملزم کرد و رهبر معظم انقلاب با درک درست از نیازهای روز با دستور حکیمانه حکم استقلال پدافند هوایی ارتش را ابلاغ نمودند که بیش از هر چیز ناشی از شناخت و بصیرت معظم له بود.
وی با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش به عنوان یک مجموعه ملی و فراملی با مدیریت ارتش مسئولیت حراست و صیانت از مرزهای هوایی و آسمان و فضای ایران را بر عهده دارد، گفت: پدافند هوایی به عنوان اولویت نخست دفاع هوایی کشور با اتکا به نیروهای مومن، مخلص، متخصص، ماهر و ولایی خود با وجود همه کمبودها و کاستی ها و تحریم های ظالمانه در خودکفایی و تامین نیازهای اساسی خود شگفتی ساز شد، و با صلابت و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی گزینه های روی میز آنها را به زیر خواهد کشید.
وی ادامه داد: بر این اساس کارکنان فداکار و ایثارگر نیروی هوایی ارتش با سرلوحه قرار دادن توانمندی بومی و جامه عمل پوشاندن به شعار اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر نیروهای بومی و درون ساز توانسته در حوزه های مسئولیتی و ماموریتی خود پیشرفت های چشمگیری داشته باشد.
الهامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پس از جنگ های جهانی اول و دوم و با پیشرفت علم و فن آوری در حوزه هوا و فضا جنگ ها و تهدیدهای هوایی نیز شکل جدیدی پیدا کرد، و افزایش حجم تهدیدها علیه منابع و منافع ملی و زیرساخت های کشورها شدت بیشتری پیدا افزود: بنابراین توجه و تمرکز بر روی تجهیزات پدافند هوایی نیز به طور نسبی مورد توجه قرار گرفت و در ایران از سال 1312 نخستین تجهیزات پدافند هوایی به سازمان رزم کشور اضافه شد.
وی گفت: ماموریت های پدافند هوایی در قبل از انقلاب بسیار محدود و درحد کنترل و هدایت هواپیماهای شکاری نیروی هوایی یا دفاع از برخی پایگاه های هوایی نیروی هوایی ارتش بود اما با پیروزی انقلاب و بویژه بعد از تجاوز ددمنشانه رژیم بعث عراق به کشور ماموریت های پدافند هوایی شکل گسترده ای پیدا کرد، که حضور در بیش از 450عملیات و به تبع آن بیش از24هزارحمله هوایی دشمن خنثی، و600 فروند از هواپیماها و بالگردهای دشمن بعثی سرنگون شد.
جانشین فرمانده پدافند هوایی ارتش افزود: وقتی دشمن با هدف قطع صادرات نفت حمله های هوایی پرحجمی را علیه مراکز صدور نفت کشور بویژه جزیره خارک تنظیم می کرد ،پدافند هوایی ارتش این حملات را دفع نمود، و حتی یک روز صادرات نفت قطع نشد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.