به گزارش خبرنگار ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا بابایی با اشاره به عملیات اجرایی راه خلخال - درام - منجیل افزود: تمام نتایج به دست آمده از بررسی های تجربی میدانی و کارشناسی بر این موضوع که این جاده بهترین و مناسب ترین مسیر برای ساخت راه اصلی ارتباطی استان اردبیل به پایتخت کشور محسوب می شود صحه می گذارد.
وی با اشاره به اینکه این مسیر در زمان حاضر به شکل یک راه خاکی و غیر رسمی است افزود : فاصله خلخال از مرکز این شهر تا شهر منجیل در استان گیلان ازطریق مسیر درام 160 کیلومتر است و درصورت اجرای طرح راه اصلی در این مسیر مسافت میان اردبیل به عنوان مرکز این استان تا تهران به مقدار چشمگیری کوتاه می شود.
بابایی یادآوری کرد: تمام این مسیر از خلخال تا منجیل در حاشیه رودخانه قزل اوزن دارای مناظری دلپذیر و در مسیری هموار و بدون پستی و بلندی واقع بوده و در فصول سرد سال نیز از هوایی معتدل برخوردار است.
وی بیان کرد: با یک پیمانکارغیردولتی قوی به نام شرکت جهاد نصر زنجان قرارداد بستیم و تاکنون عملیات راهشگایی آن به طول هفت کیلومتر تا بخش شال در حوزه استان اردبیل و 20 کیلومتر در حوزه زنجان انجام شده است.
او ادامه داد : در این مسیر شش دهنه پل وجود دارد که تاکنون چهار مورد از آنها به شکل کامل و یکی از انها با 80 درصد و دیگری با 50 درصد پیشرفت درحال انجام می باشد که کارشان تا پایان مهر امسال تمام می شود.
به گفته وی ، تاکنون مقدار شش کیلومتر از این راه از زنجان به سوی خلخال آسفالت شده و مجوز آسفالت آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل نیز دریافت شده و درپی یافتن یک پیمانکار مناسب برای انجام قرارداد اجرای این پروژه هستیم.
فرماندار خلخال با اشاره به اقدامات دولت در راهسازی اظهار داشت: از مسیر 75 کیلومتری راه خلخال به اسالم تاکنون 22 کیلومتر که در حوزه استحفاظی استان اردبیل قرار دارد تعریض و تسطیح شده است و یک کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان مهر امسال تکمیل می شود.
وی بیان کرد : پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی راه خلخال به ماسوله نیز به بالای 80 درصد رسیده و حدود 12 کیلومتر از آن آماده آسفالت شده است و در صورت نبود مشکل خاص و مساعد بودن شرایط جوی این پروژه تا پایان امسال تکمیل می شود.

** 62 پروژه در خلخال افتتاح می شود
فرماندار خلخال گفت که 62 طرح و پروژه عمرانی، اقتصادی در این شهرستان همزمان با گرامیداشت هفته دولت مورد بهره برداری قرار می گیرد.
بابایی افزود: برای اجرای این تعداد پروژه خدماتی ؛ عمرانی و تولیدی مبلغ 250 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اظهار داشت: این پروژه ها موارد عمران شهری ، جاده ها و معابر روستایی ، مرغداری ، آبیاری تحت فشار ، بهسازی راههای اصلی ، مراکز آموزشی ، درمانگاه و مانند آن را شامل می شوند.
اواضافه کرد: در خلخال تلاش می شود تا علاوه بر مناسبت های مهم آن تعداد از پروژه هایی که کارشان پایان یافته و تکمیل شده اند در طول سال و در زمان های عادی نیز افتتاح شده و مورد بهره برداری قرار بگیرند.

**سد بفاجرد شاخص ترین پروژه مهار آبهای سطحی در خلخال است
فرماندار خلخال عملیات اجرایی سد بفاجرد را شاخص ترین پروژه مربوط به مهار آب های سطحی در این شهرستان دانست و گفت : کار خط انتقال این پروژه بیش از 60 و تصفیه خانه آن بیش از 80 درصد پیشرفت فیزکی دارد و تلاش می شود برای سفر امسال آقای رییس جمهور به استان اردبیل آماده افتتاح شود.
بابایی افزود : سالانه یک میلیون و 200 هزار متر مکعب از آب این سد برای مصارف آشامیدنی و صنعت و 200 هزار متر مکعب برای کشاورزی
استفاده خواهد شد.

**خلخال در گرد شگری طبیعت ممتاز است
فرماندار خلخال گفت : این شهرستان به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی ؛ اقلیمی و نیز وجود تفرجگاهها و چشم اندازهای طبیعی زیبا از ظرفیت خدادادی بسیار ممتازی برای توسعه در حوزه گردشگری برخوردار است.
بابایی افزود: خلخال دارای 120 کیلومتر مرز مشترک با استان گیلان است که همانند سایر مناطق همجوار این شهرستان به واسطه راههای کوهستانی خوش منظره و با پوشش های گیاهی جنگلی و مرتعی زیبا و دلپذیر با آب و هوای مطبوع به همدیگر متصل می شود.
وی اظهار داشت: به منظور استفاد بهینه از این داشته های طبیعی طی چند سال اخیر توجه ویژه ای به ایجاد زیرساخت ها و نیز امکانات و تجهیزات جانبی و مکمل گردشگری در منطقه شده است.
بابایی با بیان اینکه ازناو به عنوان منطقه نمونه گردشگری در خلخال معرفی شده است گفت : اجرای طرحهایی مانند قصر چوبی شامل رستوران آلاچیقی در چهار طبقه که دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی می باشد را ازجمله پروژه های مهم در این مکان ذکر و ادامه داد درصورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان امسال تکمیل می شود.
وی پل معلق را نیز دیگر پروژه مهم سیاحتی در خلخال توصیف و خاطرنشان کرد : اجرای این پروژه که دارای 450 متر طول و یکصد متر ارتفاع است آغاز شده و 14 روستا و شهر خلخال با مناظر بسیار دلپذیر از بالای آن به خوبی قابل مشاهده است.
او افزود : این پروژه به شکل یک مجموعه طراحی شده و دارای زیپ لاین ؛ دوچرخه سواری روی ریل ؛ دهکده توریستی و رصد خانه در بالای تپه است.
وی احیای سایت موزه تپه باستانی ؛ بام خلخال و تله کابین ؛ پیست اسکی و تله سیژ منطقه بنه در بولاغ (تفرجگاه اندبیل) را از دیگر پروژه های گردشگری خلخال دانست که عملیات اجرایی آنها ازسوی بخش خصوصی آغاز شده است.
فرماندار خلخال همچنین برگزاری جشنواره های گوناگون را برای توسعه حوزه گردشگری موثر ذکر و یادآوری کرد : جشنواره زمستانی در سال گذشته برگزار شد و همچنین در پی برگزاری جشنواره ملی بازی های بومی محلی ؛ جشنواره رغائب و جشنواره عشایری در منطقه هستیم.
او ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب ، مراکز خدمات رفاهی مسافران ، تهیه و توزیع بسته های گردشگری میان مسافران و مانند آن را ازجمله اقدام های انجام شده در حوزه گردشگری در خلخال دانست.
بابایی ؛ همچنین ساماندهی خانه های مسافری مربوط به اشخاص را یک کار مهم و تناثیرگذاری در زمینه حفظ آبرو و احترام و رفاه و امنیت مسافران و میهمانان وارده به این شهرستان دانست.
وی افزود : منازل آن تعداد از افرادی که مایلند این اماکن به شکل خانه های مسافری در اختیار میهمانان قرار بگیرد در کانکس های ویژه ثبت شده و مسافران با مراجعه به آنها هر خانه ای را که دوست دارند برای اقامت خودشان در اختیار می گیرند.
او یادآوری کرد : این خانه ها رتبه بندی شده و از نظر کیفیت مدیریت و کنترل می شوند و درصورت وجود هرگونه کاستی و مشکل به صاحبانشان برای رفع آنها تذکر داده می شود.
فرماندار خلخال همچنین توجه به صنایع دستی در این شهرستان را در ایجاد اشتغال ؛ رونق گردشگری و نیز پیشرفت اقتصادی منطقه موثر دانست و گفت : در این زمینه آموزش قالیبافی افراد به تعداد 700 نفر انجام و زمینه تولید پوشاک در منازل به خصوص برای زنان سرپرست خانواده فراهم شده است.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.