به گزارش ایرنا ، علیرضا خلیلی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون کارگری خلخال افزود: این شهرستان از لحاظ پایین بودن تنش ها و اختلافات کارگری و کارفرمایی رتبه نخست استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
وی گفت: در پنج ماه امسال 105 پرونده اختلاف در این اداره تشکیل شده که پس از بررسی در هیات تشخیص همه پرونده ها منجر به صلح و سازش بین کارگران و کارفرمایان و رسیدن کارگران به حقوق قانونی خود از جمله دریافت حقوق و مزایای معوقه ، دریافت حق بیمه بیکاری و مطالبات شد.
او همچنین به کاهش زمان رسیدگی به پرونده های اختلاف در هیات تشخیص اشاره کرد و افزود: مهلت 15 روزه رسیدگی به پرونده های اختلاف به هفت روز در اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی رسید.
خلیلی اظهار داشت: با افزایش سطح تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر زمینه ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی و مناطق کم برخوردار روستایی در این شهرستان فراهم شده است.
او گفت: در حال حاضر بیشترین سطح تسهیلات معرفی شده به بانک ها برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در بخش گردشگری و توسعه صنعت توریسم بوده و در چهار ماه اول امسال متصدیان سه هتل بزرگ و نیز چند طرح گردشگری اشتغال زا برای دریافت تسهیلات کم بهره با کارمزد 6 درصد و دریافت سرمایه در گردش با کارمزد 10 درصد به بانک های عامل معرفی شدند.
احمد قنبری ، معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: امسال با پرداخت 240 میلیارد ریال مطالبات پیمانکار مجری سد بفراجرد زمینه پرداخت مطالبات معوقه کارگران این طرح فراهم شد و مشکلی در ادامه کار این طرح وجود ندارد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.