علی رحیمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: توسعه گمرکات مرزی سیاست و اولویت اول گمرک کشور است و با توجه به ظرفیت بسیار خوب مرزی استان اردبیل تجهیز و توسعه گمرک های این استان نیز در برنامه های توسعه ای گمرک است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی ساختمان های جدید گمرکات در استان اردبیل از 2 هفته آینده آغاز می شود و بازسازی کامل خانه های سازمانی گمرک بیله سوار هم قبل از پایان سال جاری انجام می گیرد.
او اضافه کرد: با توجه به پراکندگی جغرافیایی گمرکات کشور و تنوع و فراوانی مرزهای ورودی، گمرک به منظور یکپارچه‌ سازی انجام وظایف و جلوگیری از اعمال سلیقه ‏های متعدد در روش ‏های اجرایی ، یکپارچه نمودن گمرکات کشور را به‌ عنوان مبادی رسمی ورود کالا و مسافر مدنظر قرار داده است.
به گزارش ایرنا ، استاندار اردبیل نیز گفت: فعالیت گمرک بیله سوار شبانه روزی شده و نیاز است تا در اسرع وقت نسبت به نصب و راه اندازی تجهیزات ایکس ری در این گمرک اقدام شود.
اکبر بهنامجو اضافه کرد: با تکمیل زیرساخت‌ ها و تامین نیروی انسانی لازم ، مدت انتظار برای گذر مرزی در پایانه بیله ‌سوار به زیر ۱۰ دقیقه کاهش می یابد.
استاندار اردبیل همچنین گفت: تجهیز گمرک اردبیل، بازسازی خانه های سازمانی گمرک بیله سوار، راه اندازی گمرک منطقه ویژه اقتصادی و ایجاد امکانات برای تسریع در کاهش زمان ورود و خروج از گمرکات در این استان ضروری است.
بهنامجو اضافه کرد: اقدامات انجام گرفته در پایانه مرزی بیله ‌سوار بسیار خوب بوده ولی باید مشکلات موجود برطرف شده و میزان انتظار برای گذر مرزی به حداقل ممکن و حتی زیر ۱۰ دقیقه برسد.
وی با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی صادرات استان بیان کرد: این میزان افزایش صادرات به دلیل پایین بودن حجم صادرات استان در سال های گذشته ، رضایت‌ بخش نیست و باید در این بخش جهشی عمل شود تا به حد مطلوب ارتقا یابیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران برای بازدید از گمرک اردبیل و بیله سوار به اردبیل سفر کرده است.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.