به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدحسن عاملی سه شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در اردبیل گفت: با این حق بزرگ و ارزشمند است که می توان تصمیم های بزرگ گرفت ، دشمن را به خوبی شناخت، با مصالح ملت و کشور آشنا شد و واقعیات ها را همانگونه که هست دید و با آن مسیر آینده را تعیین کرد.
وی با اشاره به اینکه این حق نفیس به ویژه در برهه کنونی از اهمیت و حساسیت خاص برخوردار است اظهار داشت : امپراطوری رسانه های دشمن به سرکردگی آمریکا برعلیه این ملت و کشور جنگ روانی به راه انداخته و با ناامیدی خود در جنگ نظامی با ایران مقتدر اکنون قصد تضعیف بنیان های اقتصادی این کشور را دارد.
او ادامه داد: بوق های رسانه ای دشمن در کشوری مانند ایران که از لحاظ منابع معدنی و نیروی انسانی بسیار غنی بوده و ملتی مقاوم و با پشتکار دارد با شایعه سازی و ایجاد جنگ روانی چنان وانمود می کنند که اکنون در تنگناهای شدید اقتصادی قرار گرفته است.
عاملی با بیان اینکه امپراطوری رسانه ای غرب عواطف انسانی را در این جنک روانی علیه ملت ایران به کار گرفته است افزود : رسانه های دشمن بطور مرتب خبرها و تحلیل هایی را تولید و منتشر می کنند که به واسطه آنها وثوق و اعتماد مردم را از بین ببرند چراکه به خوبی می دانند وثوق، ثروت عظیم یک نظام است و با نابودی آن همه چیز از بین می رود.
او گفت: درحالیکه فعالان رسانه های دشمن در این ارتباط بسیار هنرمندانه و باریک بینانه کار می کنند جای تاسف است که چرا در چنین شرایطی در ایران ستادی برای مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی رسانه های دشمن تشکیل نشده است.
وی وظیفه فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی را در شرایط کنونی بسیار خطیر دانست و خاطرنشان کرد: این عزیزان باید با بیان واقعیات ها و جلوگیری از نابود شدن جو اعتماد در میان مردم و نیز خنثی کردن شایعه ها و جوسازی های رسانه های معاند با این هجمه رسانه ای دشمنان بیگانه مقابله کنند.
امام جمعه اردبیل در ادامه سخنانش همچنین وابستگی مالی خبرنگاران را یک آفت و بلکه فاجعه در کار اطلاع رسانی دانست و گفت : بسیاری از این وابستگی ها از وجود مشکلات و ناتوانی در تامین نیازهای مالی رسانه ها ناشی می شود و در این میان دولت و متولیان امر وظیفه دارند تا با تامین نیازهای اولیه شرایط مناسبی را برای فعالیت خبرنگاران فراهم کنند.
/6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.