به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز دوشنبه در نشستی با اساتید دانشگاه و صاحب نظران افزود: سیاسی کاری ، جناح بازی ، تصمیم گیرهای سلیقه ای و شخصی ، تحمل نکردن همدیگر ، تخریب شخصیت ها و نگرش منفی علیه سرمایه گذاری از جمله موانع توسعه این منطقه در عرصه های مختلف بوده است.
او با بیان اینکه نگاه به توسعه مناطق مختلف کشور در گذشته بیشتر نگاه قومی ، قبیله ای ، سلیقه ای و بدور از نگاه علمی بوده، اظهار داشت: در گذشته هر استانی که از نمایندگان بیشتری در مجلس بهره برده از منافع بیشتری هم استفاده کرده است.
بابایی افزود: مطالعات آمایش سرزمین استان اردبیل تکمیل شده و با اجرایی شدن آن در کنار اجرای سند توسعه خلخال که تدوین شده، تحول بزرگی در سرمایه گذاری های زیربنایی و توسعه این شهرستان اتفاق خواهد افتاد.
وی گفت: نگاه به اشتغال در خلخال بیشتر نگاه استخدامی بوده تا کارآفرینی و ترویج فرهنگ کار و آن طور که باید از قابلیت ها و ظرفیت های منطقه برای رونق کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی در عرصه های مختلف از جمله ظرفیت بسیار بالای گردشگری ، معادن و کشاورزی استفاده نشده است.
بابایی افزود: با توجه به پراکندگی روستاها ، کوهستانی بودن منطقه و صعب العبور بودن بیشتر راه های ارتباطی هزینه اجرای طرح های عمرانی از جمله راه های روستایی چند برابر هزینه تمام شده در سایر مناطق استان اردبیل است و در صورت اجرای قانون تجمیع روستاها ضمن کاهش هزینه های خدمات رسانی به روستاها سطح خدمات ارائه شده به اهالی بمراتب بیشتر می شود.
فرماندار خلخال گفت: دولت توجه خاصی به توسعه روستایی در کشور داشته و در سال گذشته و امسال تسهیلات اعتباری ویژه ای با کارمزد 6 درصد به ایجاد فرصت های اشتغال پایدار روستایی و راه اندازی واحدهای تولیدی زودبازده در مناطق کم برخوردار روستایی تخصیص داده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، از 12 روستای هدف گردشگری استان 5 روستا در خلخال واقع شده و مطالعات 12 روستا نیز برای اجرای طرح های روستای هدف گردشگری آغاز شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.