به گزارش ایرنا، سید حامد عاملی روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: با توجه به شرایط موجود بحث تنظیم بازار اهمیت بیشتری یافته و قرار است هر هفته جلسه تنظیم بازار با حضور مدیران مربوطه برگزار تا راهکار های لازم برای کنترل قیمت ها انجام گیرد.
وی درباره تامین گوشت قرمز و مرغ در بازار بیان کرد: گوشت مورد نیاز مردم با قیمت مناسب در فروشگاه های زنجیره ای قابل عرضه است و هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد.
عاملی گفت: صادرات دام زنده در کشور ممنوع شده ولی در برخی استان های مرزی دام زنده بصورت قاچاق صادر می شود .
وی ادامه داد: برای تامین گوشت مورد نیاز مردم واردات دام زنده از سوریه مدنظر قرار گرفته و در عید قربان به قیمت مناسب با هدف تنظیم بازار به مردم عرضه می شود.
مدیر مجتمع صنعتی گوشت اردبیل هم در این جلسه گفت: این مجتمع آمادگی ذخیره سازی گوشت مورد نیاز مردم را دارد و می تواند 2 هزار تن گوشت را در سردخانه نگهداری کند
یعقوب عزیززاده اظهارداشت: واردات دام زنده از روسیه بصورت هوایی با هدف تنظیم بازار و تعدیل قیمت ها صورت می گیرد و امید است متولیان امر در توزیع آن اهتمام جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه توزیع محموله وارداتی دام زنده از هفته آینده شروع می شود ، افزود: ضروری است در فرایند توزیع گوشت به مردم استانداردهای لازم بهداشتی رعایت شود.
پناه علیپور ، رییس اتحادیه قصابان اردبیل هم در این جلسه گفت: این اتحادیه در تامین دام مشکلی ندارد بطوریکه کشتار در کشتارگاه ها 10 برابر افزایش یافته است .
وی افزود: برای تنظیم بازار باید اقدام اساسی صورت بگیرد در غیر این صورت قیمت گوشت تا 10 هزار تومان افزایش خواهد یافت.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اردبیل نیز گفت: ورود دام زنده از روسیه با هدف تامین گوشت مورد نیاز مردم بزودی آغاز می شود.
فرهاد اشجع افزود: از این طریق روزانه 120 تن گوشت در کشور توزیع می شود که سهم اردبیل از این میزان 2 تن است.
وی گفت: در حال حاضر گوشت گرم از آسیای میانه و استرالیا وارد و به قیمت 33 هزار تومان تا 38 هزار تومان بین مردم توزیع می شود.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.