به گزارش ایرنا، برای اجرای این طرح توسط بخش خصوصی 420 میلیارد ریال هزینه شده و با راه اندازی آن زمینه اشتغال برای 700 نفر نیز فراهم خواهد شد.
این واحد تولیدی و آموزشی در زمینی به وسعت پنج هکتار احداث شده و در 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.
علی ربیعی در این آیین، حوزه گردشگری بویژه صنایع دستی را یکی از محورهای توسعه استان اردبیل و ایجاد فرصت های شغلی مناسب ذکر کرده و بر حمایت دولت از سرمایه گذاری در این بخش تاکید کرد.
وی بیان کرد: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با هدف ایجاد رونق اقتصادی در روستاها و ایجاد فرصت های شغلی به میزان مناسب و با سود بانکی اندک در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری در روستاها قرار می گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با حضور در شهرک صنعتی شهدای کوثر از محل کنونی تولید فرش دستبافت که به صورت موقت در این شهرک دایر شده بازدید کرد.
هم اکنون کارگاه موقت قالیبافی آذرخش کوثر با بیش از 110 نفر فعالیت می‌کند و در آینده این ظرفیت اشتغال تا 700 نفر قابل ارتقا خواهد بود.
همچنین لوح سپاس از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار اردبیل به سرمایه گذار طرح قالیبافی فرشکده آذرخش اعطا شد.
شروع عملیات اجرایی کارگاه فرش دستباف آذرخش در کوثر و بازدید از طرح گردشگری ازناو قصر چوبی و مرکز نگهداری معلولین در خلخال برنامه های نخستین روز سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اردبیل بود.
کلنگ زنی سیلوی 120 هزار تنی (طرح اشتغال روستایی) در پارس آباد، بازدید واحدهای تولیدی شیرآلات در گرمی، بازدید از شهرک تخصصی آب نیر و شرکت در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پارس آباد ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و حضور در جلسه شورای اشتغال استان از جمله برنامه های روز دوم سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود.
ربیعی عصر جمعه برای یک دیدار 2 روزه وارد اردبیل شد.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.