به گزارش ایرنا ، علی رمضان پور روز یکشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: در حالی که تعداد ورودی پرونده به دادگستری و دادسرای خلخال در سال گذشته بیش از یک هزار پرونده افزایش داشته ولی با تلاش قضات تعداد پرونده های رسیدگی شده یک هزار و 232 پرونده نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته و در کنار آن موجودی پرونده های بلاتکلیف نیز از 2 هزار و 276 پرونده سال 95 به 2 هزار و 63 پرونده کاهش یافته است.
وی با قدردانی فعالیت اعضای شورای حل اختلاف در تلاش برای رسیدگی به پرونده ها گفت: تعداد پرونده های مختومه شوراهای حل اختلاف در سال گذشته چهار هزار و 202 پرونده بوده که میزان پرونده های رسیدگی شده در مقایسه با 3 هزار و 241 پرونده رسیدگی شده سال ماقبل آن 29 درصد افزایش نشان می دهد.
رییس دادگستری خلخال اطاله دادرسی را از مشکلات دستگاه قضایی این شهرستان برشمرد و افزود: تلاش می شود با جذب یک قاضی و رسیدگی به پرونده ها در ساعات غیر اداری توسط هشت قاضی دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب این مشکل برطرف و زمان رسیدگی به پرونده ها به حداقل زمان کاهش یابد.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال نیز گفت: دشمن با حمله تروریستی به دفتر حزب جمهوری اسلامی برغم موفق شدن در به شهادت رساندن آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران صدیق انقلاب و امام نتوانست به اهداف از پیش تعیین شده خود که از بین بردن ارکان نظام و توقف حرکت رو به رشد انقلاب و نظام اسلامی ایران بود، دست پیدا کند.
وی با تقدیر از تلاش قضات و کارکنان دادگستری و دادسرای خلخال در جلب رضایت عمومی مردم اظهار کرد: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی و سنجش میزان مطالبات مردمی از این دستگاه و یا مطالبه قوه قضاییه از مردم است.
وی گفت: حل مشکل اطاله دادرسی در تشکیلات قضایی کشور که یکی از مطالبات به حق مردم است نیازمند انجام کارهای زیرساختی در جامعه و تلاش برای ترویج فرهنگ صلح و سازش در بین مردم برای کاهش ورودی پرونده به دادسرا و دادگستری از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط با کارهای فرهنگی و اجتماعی است.
او با بیان اینکه مشکلات معیشتی همراه با فقر و فشار اقتصادی بر جامعه زمینه را برای افزایش خشونت و مراجعه به دستگاه قضایی به افزایش داده گفت: در صورتی که وظایف دستگاه های اجرایی بدرستی عمل شده و مشکلات معیشتی مردم از پیش روی برداشته شود از میزان فشار کاری بر روی دستگاه قضایی نیز بمراتب کاهش خواهد یافت.
وی گفت: ریشه بسیاری از درگیری ها ، نزاع و خشونت در مسائل اجتماعی جامعه بوده و زمانی که دستگاه های اجرایی مرتبط با آسیب های اجتماعی از جمله بهزیستی ، دانشکده علوم پزشکی ، آموزش و پرورش ، مراکز آموزش عالی و سایر نهادهای مرتبط با این کار در شناسایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی درست عمل کنند، کار به شکایت و دادگاه نخواهد کشید.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.