به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد علی قاصدی روز چهارشنبه در آستانه هفته قوه قضاییه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در سال های قبل یکی از مشکلات دستگاه قضایی و دغدغه مردم بحث اطاله دادرسی و طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده ها بود ولی با برنامه ریزی های صورت گرفته و جذب قاضی و کارمند جدید زمان رسیدگی به پرونده ها بطور چشمگیری کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه استان اردبیل در رسیدگی به پرونده های قضایی از استان های موفق در کشور است، اظهار کرد: هم اکنون میانگین رسیدگی به پرونده در دادسراهای استان 47 روز، در محاکم کیفری 75 روز ، در محاکم حقوقی 97 روز ، در محاکم خانواده 50 روز ، در دادگاههای انقلاب 90 روز و در دادگاههای تجدید نظر 53 روز می باشد.
وی بیان کرد: راه اندازی و تقویت شورای حل اختلاف نیز در کاهش زمان رسیدگی به پرونده های تشکیل شده در دادگستری استان نقش بسزایی داشته است.
وی اضافه کرد: پرونده های سبک به شورای حل اختلاف ارجاع داده می شود و 35 درصد پرونده های ارجاعی به این شورا منجر به سازش و صلح طرفین دعوا شده است.
حجت الاسلام قاصدی به تشکیل و ثبت 34 مرکز داوری در استان اشاره کرد و گفت: چهار مرکز داوری در استان فعال شده و به مراجعه کنندگان ارائه خدمات می کند.
رییس کل دادگستری استان اردبیل همچنین افزود: فرهنگ مراجعه افراد به مراکز داوری در استان آن طور که انتظار می رود نهادینه نشده و همه باید برای بهره گیری از ظرفیت این مراکز تلاش کنند.
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.