به گزارش ایرنا ، علی رمضان پور روز پنجشنبه در جلسه مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از خانواده زندانیان خلخال افزود: در حالی که میانگین زندانیان مالی کشور 7 درصد است استان اردبیل با میانگین 19 درصد از زندانیان مالی به خود رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و در خلخال نیز میانگین زندانیان مالی به بیش از 20 درصد می رسد.
وی گفت: حبس و نگهداری زندانی و محکومان جرایم مختلف در زندان غیر از تعدادی از زندانیان جرایم کیفری و خطرناک همواره به عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی محسوب شده و عامل مهم افزایش دهنده آسیب های اجتماعی بویژه در بین خانواده زندانیان محبوس در زندان است.
وی متلاشی شدن کانون خانواده ، افزایش میزان طلاق و سایر آسیب های اجتماعی را نتیجه ورود سرپرست خانواده به زندان دانست و افزود: برگزاری جشن های گلریزان کمک بزرگی در آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد مالی از زندان و خلوت شدن زندان ها است.
رمضان پور با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشن گلریزان هشجین مرکز بخش خورش رستم خلخال گفت: کمک 320 میلیون ریالی مردم این بخش 13 هزار نفری شهرستان در نوع خود بی نظیر بود.
او تشریح کرد: این کمک همراه با کمک 700 میلیون ریالی جمع آوری شده از جشن گلریزان شهروندان خلخال و نیز جذب کمک های ستاد دیه زمینه آزادی جمعی از زندانیان مالی زندان خلخال را فراهم می کند.
او اظهار کرد: حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها از اهداف قوه قضاییه بوده و مهم ترین اهداف تشکیل و فعالیت انجمن های حمایت از خانواده زندانیان نیز کمک مالی به خانواده زندانیان برای پیشگیری از آلودگی این خانواده ها به انواع آسیب های اجتماعی می باشد.
دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این جلسه از افزایش چند برابری درآمد انجمن حمایت از خانواده زندانیان این شهرستان در سال گذشته خبرداد.
علی نباتی گفت: درآمد سال گذشته این انجمن از 42 میلیون ریال سال 95 به 210 میلیون ریال افزایش یافته و زمینه برای کمک بیشتر به خانواده های زندانیان فراهم شده است.
او با بیان اینکه عوامل مختلفی در افزایش جرایم در جامعه و ورودی زندان ها تاثیرگذار هستند، افزود: بیکاری به عنوان یکی از عوامل مهم افزایش جرایم سرقت و افزایش زندانیان جرایم کیفری زندان است که مسئولان دستگاه های اجرایی با فراهم کردن زمینه اشتغال افراد می توانند در کاهش این معضل بزرگ اجتماعی موثر باشند.
در این جلسه انتخابات سالانه مجمع عمومی انجمن برگزار و سید احمد معصومی به عنوان مدیرعامل و سید حامد ملجایی و محسن مردی به عنوان 2 بازرس انجمن حمایت از خانواده زندانیان خلخال انتخاب شدند.
در زندان های استان اردبیل 630 محکوم مالی غیرعمد با محکومیت مالی 900 میلیارد ریال در انتظار آزادی بسر می‌برند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.