به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز سه شنبه در آیین معارفه رییس جدید اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال افزود: پس از مشگین شهر و هیر خلخال سومین شهرستان استان اردبیل است که مجوز احداث پل معلق آن در منطقه نمونه گردشگری ازناو صادر شده است.
وی گفت: درخواست و پیشنهاد ایجاد سه پل معلق دیگر در سایر شهرستان های استان به اداره کل میراث فرهنگی ارائه شده که با توجه به اعمال محدودیت های مرکز کشور در این زمینه امکان صدور مجوز برای راه اندازی این طرح های گردشگری جدید وجود ندارد و با این پیشنهادات مخالفت شده است.
او اظهار کرد: با هدف تسریع در کار سرمایه گذاران بخش گردشگری در استان هم اکنون صدور موافقت اصولی و جوابیه استعلامات اداری به یک هفته در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کاهش یافته است.
او افزود: رویکرد جدید گردشگری با هدف گسترش تاسیسات و امکانات گردشگری از جنوب به سمت شمال استان صورت خواهد گرفت که این رویکرد در گذشته از سمت شرق به غرب استان بوده است.
وی اظهار کرد: بر اساس ابلاغ دستور العمل جدید استاندار اردبیل ماموریت این اداره کل توسعه مناطق شمال و جنوب استان در هر سه حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری با هدف توازن منطقه ای عدالت محورانه و بر اساس قابلیت ها و ظرفیت های موجود هر یک شهرستان های واقع در این مناطق می باشد.
فلاحی گفت: در این راستا اجرای طرح بهسازی ساختمان موزه میراث فرهنگی تعطیل شده خلخال و نیز تعمیرات اساسی ساختمان نمایشگاه دایمی صنایع دستی این شهرستان در دستور کار این اداره کل بوده و عملیات اجرایی این طرح ها تا قبل از هفته دولت امسال تکمیل می شود.
وی از برگزاری نمایشگاه میراث فرهنگی استان از چهارم تا هشتم تیرماه در اردبیل خبر داد و افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی قابلیت های مختلف طبیعی ، تاریخی و گردشگری شهرستان ها به سرمایه گذاران راغب به سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان و نیز بازدید کنندگان از نمایشگاه است.
فرماندار خلخال نیز در این آیین از برگزاری نخستین همایش ملی توسعه پایدار این شهرستان با محوریت گردشگری توسط دانشگاه آزاد اسلامی در تابستان امسال خبرداد و خواستار همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان در برگزاری این همایش برای برگزاری مناسب آن شد.
فریدون بابایی افزود: برغم وجود قابلیت های مختلف و متنوع طبیعی گردشگری در خلخال در گذشته آنطور که باید این جاذبه ها به مردم کشور معرفی نشده و انتظار از اداره کل میراث فرهنگی تلاش بیشتر در این زمینه و برنامه ریزی برای معرف جامع و مطلوب قابلیت های گردشگری ، صنایع دستی و میراث فرهنگی این شهرستان است.
در این مراسم با قدردانی از تلاش عادل خلیلی سرپرست قبلی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال ، محمدرضا شایقی به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.