منصور سیفی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ساکن در روستاها، مناطق محروم و مرزنشین این استان اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود با جذب 100 درصدی این اعتبارات برای 2هزار و 380 نفر از مددجویان تحت حمایت که در مناطق محروم استان اردبیل سکونت دارند شغل ایجاد شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از روستاییان به دلیل کمبود درآمد و نداشتن شغل مهاجرت می کنند، ادامه داد: با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی پایدار برای مددجویان در مناطق محروم از مهاجرت آنها جلوگیری شده به تولید استان نیز کمک می شود.
سیفی گفت: کمیته امداد استان اقدام به شناسایی ظرفیت‌های مناطق محروم، روستایی و مرزنشین و ارائه آموزش‌های لازم شغلی به مددجویان تحت حمایت کرده است به طوری که پارسال به سه هزارو 400 نفر از مددجویان تحت حمایت ساکن در روستاها و مناطق مرزنشین آموزش‌های لازم شغلی ارائه شد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل افزود: همچنین سال گذشته 30 درصد از تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد به مددجویان تحت حمایت ساکن در روستاها و مناطق محروم و مرزنشین استان پرداخت شد.
وی اظهار کرد: پارسال با پرداخت 220 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویات تحت حمایت کمیته امداد ساکن در روستاها و مناطق محروم استان برای یکهزارو 320 نفر از مددجویان شغل مناسب و پایدار ایجاد شد.
وی مهاجرت معکوس و ایجاد فرصت‌های شغلی برابر در مناطق محروم و مرزنشین را از جمله مهمترین مزیت‌های اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: یکی از راهکارهای مهم کاهش فقر و محرومیت‌زدایی ایجاد بسترهای مناسب اشتغال برای اقشار آسیب‌پذیر است تا آنها با تکیه بر توانایی‌های خود به استقلال اقتصادی دست یابند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.