میر حمایت میرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی یکی از مطالبات اصلی مردم اردبیل است و راه اندازی آن موجب رونق اقتصادی این استان خواهد شد.
وی اظهار کرد: از آنجا که اردبیل از استان های توسعه نیافته کشور با آمار مهاجرت بالا محسوب می شود وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی در اشتغالزایی ،جلوگیری از روند مهاجرت و محرومیت زدایی منطقه بسیار موثر خواهدبود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد می تواند دشت مغان را به قطب صادرات مواد لبنی و کشاورزی تبدیل کند، افزود: در حال حاضر بسیاری از محصولات کشاورزی و دامی مغان همچون میوه، گندم، لبنیات ، عسل و حتی صنایع دستی روی دست شان مانده است و بازار برای صادرات آن وجود ندارد ولی با ایجاد منطقه آزاد می توان توسعه صادرات مواد لبنی ،دامی و کشاورزی را رقم زد.
میرزاده بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری ، صنعتی اردبیل از همان زمان طرح و تصویب در دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از امیدها و آرزوهای اهالی استان برای خروج از بن بست اقتصادی مطرح شد اما وجود برخی تردیدها و مخالفت ها تاکنون نتیجه مناسبی نداشته است و امیدواریم با تصویب نهایی آن این آرزو محقق شود.
وی اظهار کرد:مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان راهکاری برای تعامل با اقتصاد و بازارهای هدف بین المللی تعریف شده و با تغییر راهبرد تجاری کشور از واردات به تشویق و توسعه صادرات از اولویت خاصی برخوردار است.
نماینده گرمی در مجلس بیان کرد: تسریع در انجام امور زیربنایی، عمران و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و افزایش درآمد عمومی، ایجاد اشتغال سالم و مولد، تنظیم بازار کار و کالا، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای، تولید و صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی و ارایه خدمات عمومی ماموریت های متعدد مناطق آزاد است که درقانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی برآنها تاکید شده است.
استان اردبیل دارای 380 کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان است و 2 طرح منطقه آزاد تجاری ، صنعتی و نیز بندر خشک در این منطقه مرزی پیشنهاد و از سوی دولت مصوب شده است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.