'چندی قبل در لابه لای گفتگویی که با یکی از مدیران کل استان داشتم، وقتی که صحبت به عملکرد استاندار اردبیل رسید، ایشان از اصطلاح ”بی شیله پیله ”برای معرفی استاندار اشاره کرد و همین اصطلاح سبب انتخاب این تیتر برای مطلب ذیل شد.
البته این اصطلاح شاید از طرف برخی مدیران استان نیز برای معرفی استاندار به کار رود و در اینکه استاندار اردبیل را فردی صادق و کاری بنامند، اتفاق نظر داشته باشند. بر خلاف تعدادی از استانداران سابق و یا استانداران فعلی سایر استانها، بهنام جو در زمره مدیران عملیاتی و غیر سیاسی محسوب می شود و قطعا بررسی کارنامه مدیریتی وی نیز در طول سالیان گذشته، موید این موضوع می باشد.
از زمانی که اکبربهنام جو 51 ساله در آبانماه 96 از بین گزینه های متعددی که برای استانداری اردبیل مطرح بود به عنوان استاندار اردبیل انتخاب شد، بیش از 7 ماه می گذرد.وی فارغ التحصیل مهندسی عمران با کوله باری از سوابق نظیر شهردار انزلی، مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری گیلان، مدیر کل مسکن و شهرسازی گیلان ، معاونت عمرانی استانداری اردبیل و 10 سال معاونت و مدیر عاملی شرکت های گردشگری در امر مطالعه و احداث هتل، آبدرمانی و مجموعه های توریستی را در کارنامه دارد.
حضور 7 ساله در اردبیل و احاطه وی بر اکثر طرح ها و پروژه های عمرانی از گذشته تا حال، علیرغم غیر بومی بودن وی، نزد افکار عمومی استان به فردی بومی شهره است.
در بررسی مختصر از فعالیت ها و بیانات استاندار طی مدت حضور در استان، نکات قابل توجهی توجه مخاطبان را به خود جلب می کند. اظهارنظرهایی نظیر: دلایل تاخیر و لغو پروازهای فرودگاه اردبیل و نسبت دادن آن به دلایلی غیر از وضعیت جوی و اقلیمی، هدف گذاری 150 میلیون دلاری در صادرات غیر نفتی امسال استان، ایجاد 3 تا 4 هزار شغل از طریق راه اندازی کارخانه های راکد استان، اتمام مطالعات طرح راه آهن اردبیل-پارس آباد، به زیر کشت رفتن 34 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین، نقد بدون دغدغه مدیران استان توسط نشریات، چهار بانده کردن جاده های مغان و دهها نمونه دیگر از اظهارات این چنینی علاوه بر اینکه نور امید را در دلهای مردم استان روشن می کند اما در مقابل، نگرانی ها و انتظاراتی از بازخورد این اظهارات در صورتیکه در حد حرف باقی بماند ایجاد می کند.
مردم استان تحرکات و فعالیت های شخص استاندار در پیگیری امورات اساسی مناطق مختلف را ارج می نهند اما با احترام به بزرگترین مقام اجرایی استان، این سوال را مطرح می کنند که برای تحقق شعارها و خواسته ها، بایستی آستین ها بالا زده شود. استاندار محترم بایستی این اصل را در نظر داشته باشد که تا زمانیکه مدیران خسته و تکراری در مسند امور هستند، هدف و انگیزه کافی برای رفع موانع توسعه مهیا نیست و مهم تر اینکه روحیه جهادی برای حل مشکلات موجود در اکثر سازمانها دیده نمی شود، یک تنه چگونه می خواهد مشکلات تلنبار شده موجود را مرتفع سازد.
امام جمعه اردبیل در زمان انتصاب بهنام جو به استانداری اردبیل در حضور وزیر کشور گفته بود: انتخاب و انتصاب مدیران شایسته می تواند کرامت اهالی استان را ترمیم کند.اردبیل قابلیت های مطلوبی دارد که با توان مدیریتی ویژه می تواند رشد و توسعه یابد.
ایشان انتخاب بهنام جو را به دلیل سابقه مدیریتی وی قابل توجه دانسته و تاکید کرده بودند: بعد از معرفی استاندار جدید، نشاط و امید بین فعالان اقتصادی ایجاد شده است.
البته در اینکه دکتر عاملی همیشه در بیانات و موضع گیری های خود سعی کرده از طرف مردم استان مطالبات و خواسته های آنها را به گوش دولتمردان برساند شکی نیست. موضع گیری صریح وی در جریان تلاش برای تصویب منطقه آزاد و خواست ایشان از نمایندگان استان جهت همدلی، اتحاد و تحرک بیشتر و دهها نمونه دیگر از این دست همیشه مایه قوت قلب اهالی استان بوده و ترجیحا اشاره ایشان در معارفه استاندار به مواردی نظیر ایجاد نشاط و امید بین فعالان اقتصادی ناشی از تاکید به این نکته است که تیم دولت محلی باید تمام توان خود را در جهت توسعه اقتصادی استان به کار گیرد.
یکی از موارد مهمی که باید مد نظر مدیران قرار گیرد وجود 2 هزار پروژه نیمه تمام و زخمی در سطح استان می باشد که بنا به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان این پروژه ها با بودجه سالانه در اولویت تکمیل و راه اندازی است.تعداد 2 هزار پروژه نیمه تمام برای استانی نظیر اردبیل که تعداد شهرستانهای آن به یک عدد 2 رقمی نیز نمی رسد، مایه تاسف و شرمساری است'.
داود شایقی در ادامه از آخرین فرصت جذب اعتبارات سال 96 تا پایان تیرماه امسال خبر داده و گفته بود: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استان قول دادند که تا آخر خردادماه نسبت به جذب اعتبارات استان در سال 96 اقدام کنند و ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که ریالی از این اعتبارات تا پایان سال مالی برگشت نخورد. توجه داشته باشید برای استانی که 2 هزار پروژه زخمی دارد، مدیران مربوطه قول می دهند که تمام تلاش خود را در جهت جذب اعتبار تا پایان وقت مقرر به کار گیرند. انتظار افکار عمومی استان از استاندار محترم اینست که با توجه به اینکه استان اردبیل در مولفه های کشاورزی و گردشگری دارای پتانسیل های بالقوه ای می باشد و از آنجائیکه ایشان در هردوی این زمینه ها دارای سابقه اجرایی و تجربه کافی هستند، این دو را در اولویت کاری برنامه ای خود قرار دهد.این خواسته ها به دلایل متعددی در صورت رسیدن به فازهای اجرایی و به ثمر نشستن از درصد موفقیت بالایی برخوردار است.اول اینکه یکی از ویژگی هایی که شخص استاندار را از سایر استانداران سابق متمایز می کند، در موقعیت و ویژگی های خود استان نهفته است، در زمان حاضر،استان بیش از آنکه برای عبور از بن بست محرومیت و توسعه نیافتگی، زدودن چهره عبوس برادر ناتنی از رخسار خود، کاهش فقر و تزریق نشاط به جامعه و.... نیاز به وجود صنایع و کارخانجات و... داشته باشد، نیازمند اقدامات موثر، اساسی و عملیاتی در حوزه های گردشگری و کشاورزی است. دوم اینکه سوابق اجرایی استاندار در حوزه های گردشگری و بخصوص فعالیت وی در مدیر عاملی شرکت های گردشگری و تخصص در زمینه مطالعات احداث مجموعه های توریستی، هتل و مجتمع های آبدرمانی برای استانی نظیر اردبیل می تواند یک فرصت استثنایی و قابل تکیه باشد.امروزه گردشگری جزو یکی از صنایع پربازده، کم هزینه و تمام نشدنی در دنیا محسوب می شود که گردش مالی عظیمی از طریق این صنعت در جریان است. پایان سخن اینکه ما نیز به عنوان یکی از رسانه های استان که وظیفه داریم به عنوان منبع آگاهی مردم و رسالت مردم محوری، در پیگیری و حصول نتیجه تمام جوانب مرتبط با مردم و شهرستانها، از هیچ تلاش و کوششی دریغ ننماییم. همچنین فرمایش استاندار محترم در نقد مدیران استان بدون دغدغه و نگرانی را ارج نهاده و اعلام می کنیم در کنار مردم برای حصول نتیجه تا آخرین توانمان تلاش کرده و از نقد منصفانه مدیران کم کار کوتاهی نخواهیم کرد. امیدواریم شرایط طوری رقم بخورد که بی شیله و پیله‌گی استاندار محترم تداوم داشته باشد و با پیشبرد کارهای نیمه تمام استان و فشار بر مدیرانی که بجای سرکشی و پیگیری امور محوله، در ساختمان های تحت مدیریت خود محبوس شده اند، روزنه های امید را بر دلهای شهروندان استان شعله ور سازد.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.