به گزارش ایرنا ، رییس دادگستری خلخال روز پنجشنبه در این آیین گفت: برای آزادی 35 زندانی جرایم مالی غیر عمد این شهرستان بیش از 28 میلیارد ریال نیاز است.
علی رمضان پور افزود: کمک های جمع آوری شده در جشن گلریزان امسال نسبت به جشن سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است.
او گفت: در سال گذشته 27 زندانی مالی زندان خلخال با محکومیت بیش از40 میلیارد ریال با استفاده از کمک های جمع آوری جشن گلریزان و کمک های بلاعوض ستادهای دیه و همچنین گذشت شاکیان از زندان آزاد شدند.
وی اظهار کرد: خلخال در کنار سرعین به عنوان 2 شهرستان برتر استان اردبیل در آزادی زندانیان مالی در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان امسال شناخته شدند.
وی با اشاره به اینکه میانگین محکومان جرایم مالی استان اردبیل 19 درصد نسبت به میانگین کشوری که هفت درصد است ، بالاتر می باشد افزود: افراد ناتوان در پرداخت دیه ، نفقه و مهریه بیشترین تعداد محکومان و زندانیان جرایم مالی غیر عمد زندان را تشکیل می دهند.
رمضان پور به افزایش روزافزون پرونده های قضایی در دادگستری خلخال اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد پرونده های ورودی دادگستری از مرز 20 هزار پرونده گذشت که این میزان در مقایسه با تعداد پرونده های سال 90 ، 42 درصد افزایش نشان می دهد.
او اظهار کرد: برغم کاهش سالانه جمعیت این شهرستان بدلیل افزایش روند مهاجرت تعداد پرونده های قضایی در دادگستری این شهرستان افزایش یافته که مهم ترین عامل آن گسترش آسیب های اجتماعی در جامعه از جمله طلاق است.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال نیز برگزاری جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان مالی در سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) را ابلاغ ارادت قلبی مردم خیر و نیک اندیش منطقه به محضر کریم اهل بیت و پرچم دار کمک به نیازمندان دانست.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد، 20 درصد از 172 زندانی زندان خلخال را زندانیان مالی جرایم غیرعمد تشکیل می دهند.
در سال گذشته 286 زندانی معسر و محکوم مالی با پرداخت بیش از 100 میلیارد ریال توسط خیرین و گذشت شاکیان با همت ستاد دیه استان اردبیل از زندان رهایی یافته و به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
در زندان های استان اردبیل 630 محکوم مالی غیرعمد با محکومیت مالی 900 میلیارد ریال در انتظار آزادی بسر می‌برند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.