به گزارش ایرنا ، یوسف احمدی روز چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی خلخال افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سرشماری سال 95 در حال حاضر 56 هزار و 838 نفر از جمعیت 10 تا 49 ساله استان جامعه هدف سواد آموزی هستند.
وی با بیان اینکه بطور میانگین هر سال 20 هزار نفر از جمعیت بی سواد استان کاهش می یابد، اظهار کرد: برای رساندن جمعیت بی سواد استان به صفر تا سال 1404 برنامه ریزی شده است.
وی از آسیب های اجتماعی مختلف از جمله طلاق به عنوان عوامل مهم در افزایش جمعیت بی سواد در جامعه استان یاد کرد و گفت: بر اساس قوانین جاری کشور اولیای فرزندانی که به هر عنوان از فرستادن فرزندان نیاز به تحصیل خود به مدرسه ممانعت کنند، به مراجع قضایی معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه مشکل اعتباری و پولی برای اجرای کامل طرح ریشه کنی با سوادی از جامعه و جمعیت استان وجود ندارد اظهار کرد: حق بیمه و حقوق آموزش دهندگان پرداخت شده و آموزش دهنندگان بر اساس قرارداد متعهد به آموزش 400 ساعته بی سوادان در پنج ماه برای قبولی یادگیرندگان در آزمون پایان دوره هستند.
وی گفت: شهرستان خلخال با 94.8 درصد جمعیت باسواد رتبه دوم در بین 11 شهرستان استان پس از شهرستان اردبیل را به خود اختصاص داده و جمعیت باسواد در این شهرستان از متوسط کشوری بالاتر است.
احمدی اظهار کرد: با توجه به شاخص های مورد نیاز برای ریشه کنی بی سوادی در خلخال این شهرستان از استعداد لازم برای نصب تابلوی ریشه کنی بی سوادی برخوردار بوده و دستیابی به این هدف بزرگ در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت سواد در کاهش آسیب های اجتماعی خواستار همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی با شورای پشتیبانی سواد آموزی این شهرستان برای ریشه کنی کامل بی سوادی شد.
فریدون بابایی تشکیل جلسات مستمر شورای پشتیبانی سواد آموزی ، افزایش نظارت کیفی بر نحوه اجرای طرح ریشه کنی بی سوادی ، همکاری خانه های بهداشت در ارائه آمار جمعیت بی سواد و همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی با دست اندرکاران اجرای طرح را از جمله راهکارهای مهم در تسریع در ریشه کنی بی سوادی از جامعه ذکر کرد.
استان اردبیل از لحاظ آمار باسوادی رتبه 26 کشوری را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.