به گزارش ایرنا ، اکبر بهنام جو عصر دوشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان اردبیل افزود: این حمایت ها شامل شهردارانی می شود که با خرید زمین های مناسب در نقاط مختلف شهر زمینه را برای اجرای طرح های ازآفرینی تاثیرگذار در زندگی شهروندان فراهم نمایند.
وی با اشاره به اینکه پارسال مبلغ 100 میلیارد ریال برای بازآفرینی شهری استان اردبیل از محل اعتبارات ریاست جمهوری تخصیص یافته بود ادامه داد: امسال باتوجه به سفر آقای دکتر روحانی به اردبیل تلاش می کنیم تا این مبلغ را 2 برابر کنیم.
بهنام جو اظهار کرد: بازآفرینی شهری یک فرصت خوب و مناسب برای شهرداری ها برای دگرگونی چهره شهرها و ارتقای رفاه حال شهروندان به واسطه کاهش مشکلات ناشی از وجود بافت های فرسوده است.
وی افزود: متولیان بازآفرینی شهری از شهرداری ها گرفته تا دستگاههای اجرایی مرتبط برای استفاده مفید از این فرصت باید بر اساس تقویم نشست هایی را به شکل مرتب تشکیل دهند.
شهردار اردبیل نیز در این نشست گفت: همه نقشه های مربوط به طرح ساختمان مسکن ملی امید که شامل 300 واحد در 2 مجموعه جداگانه و دارای فضاهای عمومی در زمینی به مساحت 29 هزار متر مربع است، آماده شده و در اختیار ستاد بازآفرینی شهری این استان قرار گرفته است.
حمید لطف اللهیان افزود: ساختمان مناسبی نیز برای تالار گفتمان شهری از سوی شهرداری اردبیل خریداری شده که انتظار می رود با راه اندازی این تالار امکان حضور ملموس و جدی شهروندان در مسائل شهری فراهم شود.
شهردار اردبیل با بیان اینکه گاهی تصور می شود شهرداری به عنوان متولی اصلی باید مجری این طرح ها باشد، گفت: تاکنون فقط پنج اداره و ارگان استان برای طرح های مشترک اقدام کرده اند و بقیه دستگاههای اجرایی هنوز ترتیب اثر نداده اند.
در این نشست شهرداران ، کارشناسان و مدیران استان گزارش ها و پیشنهادهای خود را در ارتباط با مسائل مربوط به بازآفرینی شهری ارائه دادند.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.