به گزارش ایرنا، منصور سیفی روز یکشنبه در جلسه بررسی اشتغال مددجویان استان اردبیل افزود: پرداخت این مقدار تسهیلات باعث اشتغال و خودکفایی 274 مددجو در استان شده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد 144 نفر در زمینه دامپروری مشغول کار شدند، اظهار کرد: الویت کمیته امداد ایجاد فرصت‌های شغلی نوین با رویکرد صنعتی و پیشرفته برای متقاضیان است تا ضمن ایجاد شغل پایدار برای مددجویان محصولات تولیدی آنها بازار خوبی داشته باشد.
وی از همکاری و تعامل خوب کمیته امداد و بانک‌های عامل خبر داد و بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال مددجویان بیشتری از تسهیلات پرداختی بهره مند شده و زمینه اشتغال و خودکفایی آنها فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون بانک‌های عامل بیش از 30 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرده‌اند، اضافه کرد: همچنین 177 نفر دیگر از مددجویان کمیته امداد که مستعد اشتغال بودند به بانک‌های عامل معرفی شدند تا با دریافت تسهیلات خودکفایی توانمند شده و مشغول کار شوند.
سیفی با بیان اینکه 14 میلیارد و 180 میلیون ریال از تسهیلات پرداختی توسط «صندوق امداد ولایت» در اختیار مددجویان قرار گرفته است تا وارد بازار کار شوند، گفت: 97 نفر از مددجویان با بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال‌زایی «صندوق امداد ولایت» وارد عرصه تولید شدند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه تمامی تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت به صورت کاملا قرض‌الحسنه بوده است، افزود: در طول اجرای طرح‌های خودکفایی ناظران فنی و تخصصی با نظارت‌های خود به مجریان مشاوره و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند تا اشتغالی پایدار برای آنها ایجاد شود.
وی با اشاره به حرفه‌آموزی 225 نفر از مددجویان و فرزندان خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در سال‌جاری بیان کرد: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کارگاه‌های آموزشی متعددی با توجه به استعداد و علاقه مددجویان برگزار می‌شود تا آنها پس از دریافت گواهی مهارت بتوانند شغل مورد نظر خود را ایجاد کنند.
وی گلدوزی، خیاطی، دامپروری، کشاورزی، قالیبافی و فرشبافی را از جمله دوره‌های آموزشی برگزار شده عنوان کرد و افزود: در تمامی مراحل دوره‌های آموزشی به مددجویان نحوه بازاریابی و فروش تولیدات نیز آموزش داده می‌شود تا آنها بتوانند به خوبی محصولات خود را دربازار عرضه کنند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.