به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف خدادادی روز چهارشنبه در نشست خبری هیات امنای ستاد دیه استان اردبیل افزود: 19.2 درصد زندانیان در استان اردبیل به علت محکومیت های مالی در حبس اند در حالی که میانگین کشوری آن حدود هفت درصد است.
وی با بیان اینکه ستاد دیه در استان اردبیل از سال 81 شروع به فعالیت کرده ، اظهار کرد: این ستاد در طول 16 سال فعالیت خود ،موفق به آزادسازی سه هزارو 192 نفر زندانی با مبلغ محکومیتی بیش از یک هزار میلیارد ریال کرده است.
وی با اشاره به اینکه ستاد دیه استان فقط به زندانیان مالی غیر عمد، نیازمند ، مستحق و آبرومند کمک می کند، بیان کرد: گروه تحقیق خبره در ستاد دیه استان افراد واجد شرایط را مشخص و معرفی می کند.
وی با بیان اینکه تنها تامین کننده منابع مالی ستاد دیه خیرین و مردم هستند، اضافه کرد: پارسال 437 نفر زندانی در استان با میزان محکومیتی به مبلغ حدود 300 میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.
خدادادی گفت: از این مقدارمبلغ محکومیتی 80 میلیارد ریال را شاکیان گذشت کردند، 10 میلیارد ریال آورده خود محکومان بود و مابقی را ستاد دیه استان و کشور تامین کرده و زمینه آزادی زندانیان مالی را فراهم نمود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: ستاد دیه تلاش می کند به همه زندانیان مالی در استان کمک کند به طوری که سال گذشته 149 نفر از محکومان مالی از زندان اردبیل، 94 نفر از زندان مشگین شهر، 27 نفر از زندان خلخال و 33 نفر از زندان گرمی آزاد شدند.
وی از برگزاری جشن گلریزان در روز دوشنبه هفتم خردادماه در سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم امسال جشن گلریزان با شکوه بیشتری برگزار شده و خیرین و نیکوکاران با حضور گرم خود شادی بخش کانون خانواده های نیازمند و مستحق کمک در ماه مبارک رمضان باشند.
/6016/6130
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.