فرهاد عبدالعلی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام هواشناسی اردبیل از اواخر روز دوشنبه تا چهار شنبه این هفته باد و باران شدید مناطق مرکزی و جنوبی استان را فرا گرفته و احتمال بروز خسارت وجود دارد.
وی اضافه کرد: در طول این مدت به دلیل بارش های رگباری احتمال آبگرفتگی معابر بویژه در مرکز استان وجود دارد که لازم است نهادهای مربوطه اقدامات لازم را در پیشگیری از خطرات احتمالی بکار گیرند .
وی بیان کرد: سرعت تندباد در برخی مواقع و به صورت لحظه ای شدید خواهد بود و شهروندان باید در این خصوص موارد ایمنی را رعایت کنند.
عبدالعلی پور گفت: تقویت گلخانه های استان ، کنترل و بازدید بادشکن اطراف مزارع ، حفاظت از کندوهای زنبور عسل ، حفاظت از تجهیزات آبیاری ، حفاظت از تاسیسات عمومی شهر و تابلوهای بزرگ سطح شهر از جمله مواردی است که باید احتیاط لازم برای جلوگیری از خسارت های احتمالی رعایت شود.
وی همچنین از شهروندان خواست از توقف در مسیرهای خطرناک، توقف در مسیر ساختمان ها و دیوارهای نیمه کاره و فرسوده ، درختان کهنسال و رودخانه ها در هنگام وزش باد و باران شدید خودداری کنند.
عبدالعلی پور همچنین از رانندگان خواست هنگام وزش باد و بارش شدید با احتیاط رانندگی کنند.
استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت و تلفاتی بر جای می گذارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.