به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: بررسی های کارشناسی از نحوه جمع آوری نان گرم در داخل کیسه های پلاستیکی حاکی از سرطان زا بودن این مواد برای استفاده مواد غذایی گرم است.
وی گفت: طرح ممنوعیت استفاده از نایلون و پلاستیک برای بسته بندی و جمع آوری نان علاوه بر نانوایی ها شامل همه فروشگاه ها و اماکن صنفی عرضه توزیع نان شده و ماموران فوریت های سلامت محیط دانشکده علوم پزشکی خلخال وظیفه اجرای این طرح و برخورد با افراد خاطی در این خصوص را دارند.
وی تشریح کرد: دانشکده علوم پزشکی خلخال برای تشویق نانوایان و مردم به استفاده از کیسه های پارچه ای و جمع آوری ، حمل و نگهداری نان اقدام به توزیع یک هزار و 800 کسیه پارچه ای با آرم فوریت های سلامت محیط در نانوایی ها کرده است.
وی استفاده از هرگونه مواد افزودنی خودسرانه و خارج از مواد اعلام شده از سوی کارگروه ساماندهی آرد و نان از سوی نانوایان را در تهیه خمیر و یا رومال نان ممنوع ذکر کرد و گفت: با استفاده کنندگان از مواد افزودنی غیر متعارف در تهیه نان از جمله نمک میوه ، جوهر نمک ، مواد سفید کننده نان و یا هرگونه موادی که برای تزیین نان از سوی برخی از نانوایان بکار گرفته می شود، برخورد قانونی خواهد شد.
رییس کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال با اشاره به ادامه روند پخت نان نامرغوب توسط برخی از نانوایان این شهرستان افزود: پروانه نانوایانی که موفق به پخت نان مرغوب و با کیفیت مورد رضایت مردم نشوند باطل می شود.
وی به ممنوعیت استفاده از آرد سفید برای پخت نان سنگک در نانوایی های سنگک پز اشاره کرد و گفت: استفاده از این نوع آرد برای سلامتی مصرف کنندگان مضر است.
وی با تاکید بر افزایش و استمرار بازرسی و نظارت بر نحوه پخت نانوایان از سوی دستگاه های نظارتی شهرستان گفت: نانوایانی که برای پخت نان مرغوب تلاش می کنند بصورت ماهانه با معرفی دستگاه های نظارتی تشویق و به مردم معرفی خواهند شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.